۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۱۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جریان تحریف محور جنگ روایت‌ها در مخدوش جلوه دادن دفاع مقدس است

جریان تحریف محور جنگ روایت‌ها در مخدوش جلوه دادن دفاع مقدس است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: جریان تحریف و شبهه افکنی محور اصلی جنگ روایت‌ها در مخدوش جلوه دادن وقایع انقلاب اسلامی، از جمله دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان مبلغ، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در آئین تکریم یک‌میلیون ایثارگر، اظهار کرد: سخنرانی اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نکات و پیام‌های بسیاری را در پی دارد که در کنار مطالعه متن بیانات و محورهای اصلی آن، توجه به فرامتن سخنان و پیام‌های آن هم لازم و ضروری است.

وی افزود: زمان ایراد بیانات چهل و یکمین سالروز آغاز جنگ تحمیلی است، طبعاً این بیانات باید چکیده و عصاره دیدگاه‌های امام جامعه انقلابی درباره بزرگ‌ترین رویداد گام اول انقلاب باشد و پس از واقعه پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین پدیده، جنگ تحمیلی هشت‌ساله است که به‌درستی دفاع مقدس نام گرفته است.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: اکنون و پس از چهل سال از آغاز این جنگ زمانه ارائه تحلیل‌های عمیق و غیراحساسی و راهبردی فرا رسیده است. این تحلیل راهبردی، سرفصلی جدید در این مسیر است و می‌تواند جان‌مایه اصلی کارگاه‌های آموزش تحلیل و تبیین دفاع مقدس بر مبنای گفتمان ناب انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خط اصلی این تحلیل، مقابله با جریان تحریف و شبهه افکنی است که شاه‌کلید جنگ روایت‌ها در مخدوش جلوه دادن وقایع انقلاب اسلامی، ازجمله دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: حقیقت این است که دست تحریف اکنون هم در مرحله چیستی و توصیف و تعریف دفاع مقدس و هم در عرصه چرایی و تبیین بروز دفاع مقدس و تداوم آن از یک‌سو و تبیین دستاوردها و خون آوردهای آن در جریان است تا مقاومت و استقامت بی‌نظیر امروز ملت را به چالش بکشاند و بی‌ثمر جلوه دهد و بهترین راه از نگاه دشمن، مخدوش دادن چهره جنگ و جنگاوران است.

وی افزود: اهمیت دفاع مقدس و توصیف و تبیین آن آن‌قدر مهم است که رهبری حکیم انقلاب اسلامی در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به حوادث داخلی و خارجی که در همسایگی زمانی و مکانی ما نیز واقع شده است نمی‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: این مواجهه در جای خود، باید مورد مداقّه قرار گیرد که چرا رهبر انقلاب مثلاً هیچ اشاره‌ای به تقلاهای آمریکا در فعال‌سازی مکانیسم ماشه یا سریال آشکارسازی روابط با رژیم صهیونیستی نکردند و فقط به موضوع دفاع مقدس پرداختند؟ البته ایشان در پایان سخنرانی اشارتی به موضوع کرونا و توجه به آن و وظیفه مردم و مسؤولان درباره زیارت اربعین داشتند؛ اما محور و جان‌مایه اصلی سخنان موضوع دفاع مقدس بود که این خود حاوی پیام است./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات