۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۱۷۶

ترجمه کتاب‌های مرتبط با پیامبر(ص) برای اروپایی‌ها در پویش «باران رحمت»

ترجمه کتاب‌های مرتبط با پیامبر(ص) برای اروپایی‌ها در پویش «باران رحمت»
پویش «باران رحمت» برای پاسخ‌گویی به اهانت‌های اخیر صورت گرفته به اسلام و پیامبر(ص) به منظور ترجمه آثار ادبی مرتبط با پیامبر(ص) آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، پویش «باران رحمت» برای پاسخ‌گویی به اهانت‌های اخیر صورت گرفته به اسلام و پیامبر(ص) به منظور ترجمه آثار ادبی مرتبط با پیامبر(ص) زیرنظر محمدرضا زائری، مجید قیصری، علی‌محمد مودب، محمدمهدی سیار و علی‌اصغر عزتی پاک به عنوان اعضای هیأت اجرایی آغاز به کار کرد.

در متن این پویش آمده است: در سال‌های اخیر و نیز در همین روزها، خط توهین به باورهای ما، و به‌خصوص توهین به رسول الله (ص) در اروپا و ویژه‌تر در کشور فرانسه، فعال شده و مورد حمایت سیاسیون‌شان هم قرار گرفته است.

آشکار است که این رفتار، رفتاری غیرفرهنگی و در تضاد با آرمان احترام به عقاید و باورهای خیل بزرگی از انسان‌هاست. اما ظاهر امور نشان می‌دهد که این شعارها فقط تا جایی ارزشمند و محترم است که منافع غرب فکری و فرهنگی را برآورده کند، و نه مثلا منافع مسلمانان را. اما و با این وجود، نمی‌شود دست روی دست گذاشت و بی‌کار نشست.

بنابراین، ما تصمیم گرفتیم در قبال این بی‌فرهنگی، رفتاری فرهنگی داشته باشیم، و اقدامی حداقلی، با توجه به حیطه‌ فعالیت‌مان، انجام دهیم. می‌خواهیم مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه را که این سال‌ها در ایران و در بزرگداشت مقام و منزلت رسول خدا (ص) نوشته شده را، با کمک دوستان حضرتش، و خیرین فرهنگ‌دوست، به دو زبان فرانسه و ایتالیایی ترجمه کنیم.

کار انتخاب داستان‌ها توسط مجید قیصری از نویسندگان کشورمان انجام پذیرفت و فرآیند ترجمه و انتشار در فرانسه و ایتالیا را نیز نشر شمع مه، عهده‌دار شد. برآورد هزینه‌‌ها صورت گرفت و مبلغ مورد نیاز برای ترجمه و چاپ دو کتاب حدودا ۲۰۰ صفحه‌ای در فرانسه و ایتالیا با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه، تقریبا ۴۰۰۰ یورو شد؛ که مبلغ کمی هم نیست. اما ما امیدواریم که بتوانیم این کار کوچک را در حق آن بزرگ‌مرد و در پاسخ هتاکان بی‌فرهنگ، انجام دهیم. امیدمان به تمام دوستان رسول نور و رحمت است.

مردم می‌توانند برای کمک به این پویش مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب: ۹۲۱۵۷۵۷۵۰۱ به نام علی‌اصغر عزتی پاک و مجید قیصری، نزد بانک ملت، واریز کنند. (این حساب صرفا برای این منظور افتتاح شده است و از امروز تا تاریخ ۲۸ صفر سال جاری جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ به این امر اختصاص دارد.)

طبق جدول زمان‌بندی، انشاءالله کتاب‌ها در روز بعثت سال جاری قمری ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ در کشورهای مطبوع رونمایی خواهند شد و همزمان نسخه‌ فارسی آن توسط نشر شهرستان ادب در ایران نیز منتشر می‌شود./826/د102/ق

منبع: فارس
ارسال نظرات