۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۶۴۲۲۲
آیت‌الله جاودان مطرح کرد؛

دوری از گناه سبب منور شدن انسان به نور اهل بیت می شود

دوری از گناه سبب منور شدن انسان به نور اهل بیت می شود
تهران - استاد حوزه علمیه گفت: گناه و اعتقادات نادرست سبب تاریکی قلب می‌شود و اگر آدمی بتواند این تاریکی را از خود دور کند می‌تواند نور اهل‌بیت(ع) را در قلبش احساس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، چهارشنبه‌شب در جلسه هفتگی درس اخلاق که در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: هیچ‌وقت زمین خالی از خلیفه الهی نخواهد بود.

وی بابیان اینکه امام معصوم ستون عالم هستی است، ادامه داد: تا امام بر روی زمین است جامعه انسانی و زمین وجود خواهد داشت؛ این مقام تکوینی امام معصوم است.

آیت‌الله جاودان درباره مقام تشریعی و تربیتی وجود مقدس امام معصوم، عنوان کرد: امام شاهد و ناظر همه موجودات عالم هستی است و همه اعمال و رفتار انسان‌ها و موجودات را مشاهده می‌کند؛ ائمه اطهار(ع) مردم را به داشتن اعتقادات صحیح راهنمایی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه عالم محضر خدا است، اظهار داشت: انسان اگر بداند همه اعمالی که انجام می‌دهد در محضر خداوند متعال است هرگز گرفتار گناه و اشتباه نمی‌شود؛ امام علی(ع) فرمودند: من اگر خداوند متعال را نمی‌دیدم او را عبادت نمی‌کردم.

وی افزود: کسی که خود را در محضر خدا می‌بیند نسبت به اعمالی که انجام می‌دهد دقت می‌کند و هر فعلی از او سر نمی‌زند؛ ائمه اطهار(ع) نور هستند که خداوند به‌سوی انسان‌ها فرستاده است.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: ائمه اطهار(ع) تا قیامت همانند نور در جامعه بشری می‌درخشند، طبق صریح روایات، نور امام در قلوب مؤمنین از نور خورشید روشن‌تر است، قلب مرکز و جایگاه نور امام معصوم است و این نورانیت از قلب به سایر اعضا و جوارح می‌رسد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کسانی که وجودشان با نورانیت امام معصوم روشن‌شده در قیامت در رحمت الهی قرار می‌گیرند، گناه و اعتقادات نادرست سبب تاریکی قلب می‌شود و اگر آدمی بتواند این تاریکی را از خود دور کند می‌تواند نور اهل‌بیت(ع) را در قلبش احساس کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات