۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۴۲۲۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

حضور روحانیت در دفاع مقدس بر اساس تکلیف گرایی و مسؤولیت پذیری بود

حضور روحانیت در دفاع مقدس بر اساس تکلیف گرایی و مسؤولیت پذیری بود
مازندران - حجت الاسلام شعبانی گفت: حضور پررنگ طلاب و روحانیان در هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد روحانیت اهل عافیت طلبی نیست بلکه تکلیف گرا و مسؤولیت پذیر است.

حجت الاسلام غفار شعبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، به نقش ارزنده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل فضای معنوی جبهه ها را دو چندان کرد.

وی با بیان این که نقش آفرینی روحانیت تنها در پیروزی نهضت و استقرار حکومت اسلامی خلاصه نشده است، افزود: روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر اقشار مختلف مردم برای دفاع از میهن اسلامی در برابر دشمن ایستاد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حماسه آفرینی های روحانیت باید بیش از پیش برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول چهل سال اخیر این نقش آفرینی و حماسه سازی به خوبی تبیین نشده است.

این روحانی آزاده هشت سال دفاع مقدس با بیان این که فضای جبهه ها به واسطه حضور روحانیت سرشار از عطر و بوی معنوی بود، تصریح کرد: این معنویت حاصل از حضور روحانیت، در تقویت روحیه و امید در رزمندگان نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که حماسه روحانیان در دفاع مقدس، همواره در تاریخ این سرزمین ماندگار و پایدار خواهد ماند، تصریح کرد: روحانیت متعهد، با بصیرت و انقلابی همواره در دفاع از دین و انقلاب پیشگام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس یکی از شورانگیزترین حماسه های بشری را خلق کردند، بیان داشت: روحانیت همواره نشان داده برای حفظ و گسترش دین و انقلاب حتی حاضر است جان خود را نیز در طلب اخلاص قرار دهد.

وی با بیان این که روحانیت در راه پاسداری از ارزش های انقلابی همواره پرچم دار بوده است، تصریح کرد: به طور حتم بازخوانی حقایق دفاع مقدس می تواند در تبیین مناسب تر نقش روحانیت در جبهه های حق علیه باطل اثرگذار باشد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که حضور روحانیت در هر عرصه ای آثار و برکات بسیاری را برای جامعه در پی دارد، خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس نیز بار دیگر جایگاه اثرگذار روحانیت در نظام اسلامی را به اثبات رساند و بر تقویت و عظمت این جایگاه افزود.

این روحانی آزاده هشت سال دفاع مقدس با بیان این که طلاب و روحانیان با الهام از قیام عاشورای حسینی به سوی جبهه های حق علیه باطل شتافتند، تصریح کرد: آنچه به واسطه حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس خلق شد شکست سنگینی را به دشمنان و حامیان استکباری آنها تحمیل کرد.

وی با اشاره به این که دشمنان در پی کمرنگ کردن ارزش ها و آرمان های اصیل دفاع مقدس در جامعه اسلامی هستند، بیان داشت: به طور حتم کم توجهی و فاصله گرفتن از این ارزش های متعالی، خسارت های جبران ناپذیری را متوجه جامعه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور پررنگ طلاب و روحانیان در دفاع مقدس ثابت کرد لباس روحانیت، لباس عافیت طلبی نیست، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پرچم دار نشر و گسترش دین در جامعه اسلامی با تقدیم بیش از چهار و 500 شهید در هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد برای حفظ دین و انقلاب تا پای جان در میدان مقابله با دشمن ایستاده است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات