۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۲۹۴
در همایش مقاومت اسلامی مطرح شد؛

الگو‌ها و چالش‌های مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم

الگو‌ها و چالش‌های مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم
در همایش مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم الگو‌ها و چالش‌های مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دبیران کمیسیون های تخصصی، امروز در همایش ملی «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» که در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به صورت آنلاین برگزار شد، به ارائه گزارشی از محور مقالات منتخب در این کمیسیون ها پرداختند.

دبیران کمیسیون های تخصصی دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم، الگوهای مقاومت از دیدگاه قرآن، چالش های مقاومت از دیدگاه قرآن کریم و فاهیم، مبانی و اصول  مقاومت از دیدگاه قرآن کریم به ارائه گزارش عملکرد و محورهای مقالات منتخب پرداختند.

حجت الاسلام سید رضا مؤدب دبیر کمیسیون دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم گفت: 5 مقاله منتخب در زمینه دستاورهای مقاومت در این کمیسیون بررسی شده است.

حجت الاسلام مؤدب بیان کرد: دستاوردهای مقاومت و پیامدهای ترک آن از دیدگاه مفسران اهل سنت، دستاوردهای مقاومت و قاعده نفی سبیل، نقش عزم ملی در تقویت مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، مؤلفه های اخلاق مقاومت از منظر دین و نقش توحید باوری در مقاومت اسلامی از عناوین مقالات بررسی شده در کمیسیون تخصصی دستاوردهای مقاومت بوده است.

دبیر کمیسیون دستاوردهای مقاومت از نگاه قران کریم ابراز داشت: تبیین و پژوهش در زمینه دستاوردهای مقاومت و جهاد اسلامی برای جامعه ما که دوران جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته، دارای اهمیت فراوانی است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام حسینی دبیر کمیسیون تخصصی الگوهای مقاومت از دیدگاه قرآن کریم گفت: تبیین قرآنی مقاومت در حکومت جهانی مهدوی، شاخص های اجتماعی  الگوهای برتر مقاومت،  طراحی و الگوی مقاومت از منظر قرآن کریم، عوامل موفقیت و مقاومت در جامعه اسلامی از عناوین مقالاتی منتخبی بوده  که در کمیسیون تخصصی  الگوهای مقاومت از دیدگاه قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته است.

دبیر کمیسیون تخصصی الگوهای مقاومت از دیدگاه قرآن کریم ابراز داشت: می توان مدل و الگو را برای نسل امروز از این مقالات استخراج و در کتاب درسی آموزش و پرورش و دانشگاه آموزش داده شود.

حجت الاسلام اسدی دبیر کمیسیون تخصصی چالش های مقاومت از دیدگاه قرآن کریم گفت: بازنشانی معنوی و شکاف های مقاومت از دیدگاه قرآن کریم، چالش هایی سیاسی مقاومت و راهکارهای مقابله با آن، نسبت سنجی قاعده لاضرر و لاضرار و الزامات آن از دیدگاه قرآن کریم و واکاوی چالش های اسلامی  و راهکارهای آن از دیدگاه قرآن کریم از عناوین مقالاتی است که در کمیسیون تخصصی چالش های مقاومت از دیدگاه قرآن کریم مورد واکاوی قرارگرفته است.

 همچنین در ادامه این همایش، حجت الاسلام عیسی زاده دبیر کمیسیون تخصصی مفاهیم، مبانی و اصول  مقاومت از دیدگاه قرآن کریم بیان کرد: راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، مبانی قرآنی و روایی مقاومت در رهنمودهای رهبر انقلاب از دیدگاه قرآن کریم، آموزه های مدیریت مقاومت از دیدگاه قرآن کریم، راهبردهای علمی اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن کریم،  قران خاستگاه  عزت و مقاومت، دستاورد های قاعده نفی سبیل و مقاومت اسلامی از جمله مقالاتی بودند که در کمیسیون تخصصی مفاهیم، مبانی، اصول  مقاومت همایش ملی «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» مورد بررسی قرار گرفته است.

در پایان همایش ملی «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» نیز چکیده مقاله سردار مقاومت؛ شهید قاسم سلیمانی که به همت حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یعقوب نژاد نگاشته شده است، قرائت شد./998/پ202/ق

ارسال نظرات