۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۶۶۴۳۱۴
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

عصر شکست قدرت‌های ظالم و سر برآوردن ارزش‌های معنوی و الهی فرا رسیده است

عصر شکست قدرت‌های ظالم و سر برآوردن ارزش‌های معنوی و الهی فرا رسیده است
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: امام راحل با تکیه بر خرد خود عقب نشینی در برابر دشمنان را سبب پیش روی آنان می دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در برنامه ششم در مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، امام خمینی(ره) را ابرمرد روزگار و احیاگر اسلام دانست و گفت: امام راحل(ره) راه را از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) آموخت و در این راه فداکاری ها کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب بیداری انسان های زیادی در سراسر دنیا شد، گفت: این بیداری موجب در تنگنا قرار گرفتن استکبار شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه عصر جدید را باید عصر امام خمینی(ره) نامید، عنوان کرد: عصر شکست قدرت های ظالم و سر برآوردن ارزش های معنوی و الهی فرا رسیده است.

وی اظهار داشت: فداکاری سیدالشهدا سبب زنده باقی ماندن اسلام شده است و خون امام حسین(ع)، خون همه ملت های آزاده و اسلامی را به جوش آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی خود در خصوص الگو گرفتن جامعه از راه امام حسین(ع) نکاتی را بیان فرموده اند، ابراز کرد: هیچ‌گاه نباید از راه نجات بخش امام حسین(ع) غفلت کرد؛ راهی که امام آغاز کردند و پیمودند راه امام حسین(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: شناخت دشمنان و استقامت در برابر آن ها را باید از مظاهر خردمندی امام خمینی(ره) دانست؛ امام با تکیه بر خرد خود عقب نشینی در برابر دشمنان سبب پیش روی آنان می دانست.

وی با اشاره به مولفه های امام خمینی(ره) در الگوگیری از سید الشهدا، گفت: روشنگری، پذیرش سختی ها، عدم پذیرش ظلم و خیرخواهی از جمله ویژگی هایی است که امام خمینی(ره) در مسیر اهداف خود از امام حسین(ع) الگو گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: هیچ نیرویی یارای مقابله با ملتی را که به استقبال خطر رفته و شهادت در راه خدا را سعادت بزرگ می داند را نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امام حسین(ع) خیرخواه جامعه و هدف او از تحمل سختی ها هدایت جامعه بود، گفت: امام راحل(ره) نیز با الگوگیری از امام حسین(ع) در زمینه نصح، تمام تلاش خود را به کار بست./1350/پ202/ف

ارسال نظرات