۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۴۳۱۹
امام جمعه خمینی شهر مطرح کرد؛

نقش مهم یادگاران عاشورا در زنده نگه داشتن حماسه حسینی

نقش مهم یادگاران عاشورا در زنده نگه داشتن حماسه حسینی
اصفهان - امام جمعه خمینی شهر گفت: کربلا نمایشگاهی از ارزش ها بود که یادگاران آن هر کدام نقشی را ایفا کردند تا این حماسه برای همه زمان ها و مکان ها به یادگار بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه خمینی شهر، امشب در مراسم گردهمایی دختران شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس و شهادت حضرت رقیه(س) در جمع فرزندان شهدا و ایثارگران با اشاره به رشادت‌های شهدای دوران دفاع مقدس گفت: کربلای ایران با کربلای سیدالشهدا داری شباهت و تفاوت هایی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این موضوع که در کربلای امام حسین(ع) قشرهای مختلف از سرباز شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله در لشکر امام‌ حضور داشتند افزود: کربلا  نمایشگاهی از ارزشها بود که یادگاران واقعه عاشورا هر کدام نقشی را در این واقعه ایفا کردند که این واقعه حماسی برای همه زمان ها و مکان ها به یادگار بماند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به نقش یادگاران واقعه عظیم کربلا در زنده نگه داشتن قیام عاشورا اظهار کرد: از جمله این یادگاران حضرت رقیه (س) سه ساله امام حسین (ع) دختر جلیل القدر کوچکی است که چهل منزل سفر اسارت را طی کرده تا در خرابه شام غوغایی به پا کند و کاخ مجلل یزیدیان را برسرشان خراب کند و مظلومیت اهل بیت(ع) را به دنیا نشان بدهد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در کربلای ایران هم رقیه های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: طبق فرموده امام(ره) خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و فراتر از تعریفی است که از شهدا و خانواده های آنها در قرآن بیان شده است و به برکت ایثار و فداکاری شهدا، دشمنان شکست می خورند.

وی ادامه داد: گفتن این نکته ضروری است که با وجود این نکته که انقلاب اسلامی پرتویی از قیام سیدالشهدا(ع) است اما مردم ایران به امام خود وفادار ماندند و مانند مردم دوران امام حسین( ع) رهبر خود را تنها نگذاشتند.

امام جمعه خمینی شهر در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان هیچگاه دست از دشمنی با ایران برنمی دارند، تشکیل گروهک‌های التقاطی و تکفیری نظیر داعش از دیگر نقشه های شوم دشمنان است، داعش از فتنه های پیچیده ای بود که برای مبارزه با آن خانواده های شهدای این جنگ، جوانان فداکار خود را برای دفاع از حرم آل الله راهی جنگی دیگر کردند.

گفتنی است در پایان مراسم از دختران شهدا و برخی نویسندگان آثار شهدایی خمینی شهر تجلیل به عمل آمد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات