۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین لائینی مطرح کرد؛

اشرافیت مدیران و بروکراسی اداری؛ عوامل گرفتاری مردم

اشرافیت مدیران و بروکراسی اداری؛ عوامل گرفتاری مردم
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که اشرافیت و بروکراسی اداری مردم را گرفتار کرده است، گفت: این حق مردم و انقلاب نیست که برخی از مدیران و مسؤولان دچار اشرافیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان، فلسفه دین را نجات انسان از عذاب آخرت دانست و گفت: به طور حتم با برنامه ریزی صحیح بر مبنای دین برای زندگی می توانیم از مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برنامه ریزان و دست اندرکاران برنامه های هفته دفاع مقدس تقدیر کرد و افزود: برنامه های هفته دفاع مقدس با توجه به شرابط کرونایی خوب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در جنگ اقتصادی چهار ماه است وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به عنوان فرمانده میدان این جنگ وزیر ندارد که مسلماً بسیاری از امور بر زمین می ماند، گفت: انتظار داریم دولت و مجلس زودتر در این خصوص تعیین تکلیف کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، کشور وزیر صنعت، معدن و تجارت نداشته باشد چیز خوبی نیست.

وی درادامه سخنان خود با بیان این که اگر کشاورزان امسال گندم بیشتری کشت نکنند سال آینده در این کالای استراتژیک با مشکل مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: با توجه به این که امسال تا رسیدن به مرز خود کفایی حدود دو میلیون تن فاصله داشتیم، این ضرورت دارد با تقویت این بخش، سال آینده در این خصوص به خودکفایی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که کشاورزان ما به دلیل عدم حمایت های لازم در این بخش امسال تمایلی به کشت ندارند، ادامه داد: اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده را تعیین تکلیف کند کشاورزان می توانند کشت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به قیمت بالای کود و سم در کشور، افزود: اگر قرار است دولت با قیمت پایین تری گندم را از کشاورز خریداری کند از لحاظ اقتصادی برای کشاورز فایده ای نخواهد داشت و انتظار داریم دولت یک نرخ واقعی برای خرید گندم سال آینده کشاورزان تصویب کند تا شاهد دلگرمی این قشر زحمت کش جامعه شود و در سال جهش تولید، در این خصوص به خودکفایی برسیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی نه بی رحم و خون ریز بوده و نه منفعل و مردد، تصریح کرد: متأسفانه برخی ها از رأفت اسلامی نظام اسلامی سوء استفاده کردند.

وی همچنین به سخنان مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه مهم در کنار صراحت، صداقت، و اقتدار، حوزه عمل جهانی در حمایت از مظلومین و مستضعفین جهان از جوانمردی و مروت انقلابی سخن گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه با بیان این که یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی جوانمردی و مروت است، افزود: مسؤولان و صاحبان پست و قدرت جوانمردی و مروت را فراموش نکنند.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید بر این که نباید مسؤولان ما در این شرایطی که ملت ما با فشار گرانی و تورم در حال زندگی هستند نظارت را تعطیل کنند، گفت: نباید زندگی مسؤولان ما از سطح متوسط زندگی مردم بالاتر باشد و اعیانی و اشرافی زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اشرافیت و بروکراسی اداری مردم را گرفتار کرده است، خاطرنشان کرد: این حق مردم و انقلاب نیست که برخی از مدیران و مسؤولان ما دچار اشرافیت شوند.

وی همچنین به ناجوانمردی دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و با بیان این که آمریکا که به طور رسمی از معاهده برجام خارج شده همچنان به دنبال تشدید تحریم ها علیه ملت ایران است، گفت: این رویکرد آمریکایی ها اوج بی انصافی و ناجوانمردی است.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود به شهادت ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی از سوی آمریکایی ها اشاره کرد و افزود: این شهید والا مقام همه عمر خود در را مسیر خدمت به اسلام، انقلاب و ملت های مظلوم بود و در سال های اخیر نیز برای شکست تروریست های مورد حمایت غرب مجاهدانه و خالصانه تلاش کردند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات