۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۶۴۳۴۶
آیت الله صدیقی:

مسؤولان حق تکبر ندارند

مسؤولان حق تکبر ندارند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسؤولان جامعه اسلامی حق تکبر ندارند، گفت: مسؤولان بدانند که تکبر در برابر مردم خلاف مشی و سیره شهدا است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی در ساحت حضور پخش شد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، یاد و خاطره دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به انگیزه دفاع، جهاد، مقابله و درگیری با دشمن از دیدگاه آیات قرآن کریم را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه کسانی که مورد ظلم واقع می شوند، جنگیدن و قتال در برابر دشمنان با تکیه و توکل به خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با اقتدار و نصرت خود از محرومان، مستضعفان، مظلومان و پابرهنگان پشتیبانی می کند، ادامه داد: دشمنان همواره می خواهند روحیه خودباوری و فرهنگ ملت ها را از بین برده و آنها را مورد استعمار قرار دهند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت را در کشور نهادینه ساخت، خاطرنشان کرد: جوانان ما از مساجد به پا خاسته و به جبهه های حق علیه باطل رفتند؛ امروز باید بدانیم که اگر مساجد خالی شد و دشمنان توانستند کانون های دینی را از ما بگیرند، بدون تردید به آسانی خواهند توانست بر ما غلبه پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ریشه های گفتمان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس مستحکم شد، بیان کرد: امروز شاهد هستیم که دشمنان در طول 40 سال نمی توانند با گفتمان انقلاب اسلامی مقابله کنند و این مرهون دفاع مقدس و فرهنگ ایستادگی و مقاومت است؛ امروز گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر جهان شناخته شده و به الگوی سایر آزادمردان جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نخستین وظیفه جاماندگان از جبهه، پیاده سازی احکام الهی در سراسر جهان است، گفت: ما باید دشمن را تحقیر کرده و صولت او را در هم شکسته و پرچم پیروزی را در قله نصب کنیم؛ همچنین فرهنگ توحید را باید جهانی ساخته، بازار نماز را پررونق کرده و دل های پاک و خداجو را به ارتباط، معرفت، عرفان و عشق به خداوند فرا بخوانیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مسؤولان جامعه اسلامی حق تکبر ندارند، بیان کرد: مدیریت در حکومت اسلامی مبتنی بر تواضع و فروتنی بوده و مسؤولان بدانند که تکبر در برابر مردم خلاف مشی و سیره شهدا است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه ما باید در برابر استکبار جهانی، ظلم بین المللی، آدم کشی ها، رانت خواری ها، بی توجهی به حدود الهی به پا خاسته و امر به معروف کنیم، عنوان کرد: وظیفه ما برجسته سازی فرهنگ ایثار، صبر، استقامت، حلم، بردباری، مردمی بودن، مبارزه با ظلم، فساد، تبعیض، بی عفتی و اجحاف است؛ امروز باید دانست ناسازگاری های خانوادگی، طلاق، کم کاری و کم فروشی زیبنده انقلاب و نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به مجاهدت های رهبر معظم انقلاب در جبهه های حق علیه باطل ابراز کرد: ایشان در دوران دفاع مقدس لباس رزم به تن کرده و دوشادوش رزمندگان در جبهه ها حضور فیزیکی و معنوی داشتند؛ امروز نیز در راستای توسعه دادن به سفره انقلاب تلاش می کنند.

وی به روحیه بندگی و دشمن شناسی، امام خمینی(ره) تأکید کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی ما در جنگ تحمیلی در برابر همه استکبار جهانی ایستادگی کردیم؛ ما در برابر جبهه ای سراسر وحشی گری، ددمنشی و تسلیحات مدرن قرار داشتیم، اما امام راحل این عرصه را به گونه ای مهندسی کردند که جبهه حق با سرافرازی یک وجب از خاک خود را علی رغم فشارهای بین المللی از دست نداد؛ ثمره این دفاع مقدس شهدایی همچون همت، باکری، صیاد شیرازی، چمران، حججی، سلیمانی ها بودند که عشق را با خون نوشتند و اویس قرنی های امام(ره) محسوب می شدند./841/پ201/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
موافقم. احسنت
0
0