۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۳۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت نوآوری و روزآمدی در روش‌های تبلیغ زکات

ضرورت نوآوری و روزآمدی در روش‌های تبلیغ زکات
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر نوآوری و روزآمدی در روش‌های تبلیغ زکات، گفت: در این زمینه محتوای خوبی داریم اما قالب‌های ما گاهی به‌روز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای زکات استان، با قدردانی از مردم و عاملان جمع‌آوری زکات، اظهار کرد: در این معیشت گرفتار شده‌ای که بر ما تحمیل شده است باز هم مردم در امور واجب خود کم نمی‌گذارند به زکات به‌عنوان یک امر واجب عمل می‌کنند.

وی افزود: دشمن هر چه تلاش کند معنویت را از ملت ما بگیرد دست او به جایی نمی‌رسد؛ زیرا این موضوع در دست آن‌ها نیست و معنویت امری آسمانی و امری قربی بوده و به جای دیگری وصل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس شورای زکات خراسان شمالی هم هست، اضافه کرد: عاملان و مبلغان و نهادهایی که زمینه تشویق مردم به پرداخت زکات را فراهم و برای اینکه مردم غافل نشوند و زکات را ادا کنند، فضاسازی می‌کنند در ثواب آن شریک هستند.

وی در ادامه با تأکید بر نوآوری و روزآمدی در روش‌های تبلیغ زکات، اظهار کرد: باید در روش‌های به میدان آوردن مردم در انجام تکلیف کار کنیم؛ زیرا محتوای خوبی داریم اما قالب‌های ما گاهی به‌روز نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: الآن باید شیوه تبلیغ زکات نسبت به گذشته تفاوت یابد؛ زیرا دنیا دگرگون شده و آسیب‌ها افزایش یافته است؛ ازاین‌رو باید در تبلیغ مهارت یافته و شیوه‌های جدید و نویی را به کار گیریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای زکات مستحبی امری پسندیده است تا مردم گمان نکنند حتماً باید مال آن‌ها به حدی برسد که زکات بر آن‌ها واجب شود؛ اما اگر خود اقدام به پرداخت زکات مستحبی کنند بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فرهنگ پرداخت زکات مستحبی باید بیشتر تبلیغ شود تا مردم منتظر رسیدن دارایی خود به میزان پرداخت زکات واجب نباشند، بلکه هر چه در حد توان دارند زکات بدهند.

وی با بیان اینکه طعام جسمی در فرهنگ ما جا افتاده اما باید اطعام فرهنگی هم فرهنگ‌سازی شود، افزود: تولید فیلم، کتاب، تئاتر و ... در راستای تبیین آرمان‌های دینی و انقلابی ازجمله مصادیق اطعام فرهنگی است و انتظار می‌رود مبلغان و رسانه‌های ما باید بیشتر این موارد را مطرح کنند تا فرهنگ زیبای صدقات جاریه بیش از پیش در جامعه جا بیفتد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
اربعین که یکی از جلوه های قدرت معنوی شیعیان به شمار می آمد، امسال به دلیل شیوع و همه گیری بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است.
0
0