۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۴۰۶
در نشست مدیران خبرگزاری رسا و مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح شد؛

برگزاری اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن

برگزاری اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن
مدیرعامل و جمعی از مدیران خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدلو سردبیر و جمعی از مدیران این رسانه حوزوی با حضور در ساختمان جامعه مدرسین با حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین دیدار و گفت‌وگو کردند.

پ/برگزاری اجلاسیه مجازی با عنوان «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن

توافق جبهه استکبار در اهانت به مقدسات و معامله قرن بسیار نگران کننده است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در این دیدار با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا در عرصه های مختلف حوزوی، به تحرکات اخیر غربی ها در زمینه اهانت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) و قرآن کریم و همچنین اقدامات خزنده آنها در زمینه معامله قرن، گفت: توافق و همراهی استکبار و اذنابش در هتک حرمت به ساحت با عظمت نبی مکرم اسلام(ص) و در زمینه معامله قرن و آرمان فلسطین بسیار نگران کننده است.

وی بر ضرورت ایستادگی و محکوم کردن تحرکات غربی ها در زمینه اهانت به مقدسات اسلام و اجرایی سازی معامله قرن از سوی حوزه انقلابی اظهار داشت: ما به عنوان مجمع عمومی جامعه مدرسین قصد داریم از ترفندهایی که اصحاب رسانه به ویژه خبرگزاری رسا که یک سابقه پر قدرت رسانه ای در حوزه علمیه دارد، برای بالندگی و تأثیرگذاری موضع گیری در برابر استکبار جهانی استفاده کنیم؛ امروز اجلاسیه حضوری برگزار کردن آثار معکوس دارد، اما می توان از طریق اجلاسیه مجازی به گونه ای عمل کرد که موضع گیری ها نماد بین المللی پیدا کرده و شاهد آثار مثبت باشیم تا خناسان نتوانند با مستمسک قرار دادن کرونا، چالش ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تأکید کرد: اعتقاد بنده بر این است که خبرگزاری رسا کار بابرکتی را در حوزه علمیه شروع کرده و از نقاط قوت حوزه در اطلاع رسانی، انقلابی ماندن حوزویان و جریان سازی به شمار می رود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه قصد داریم اجلاسیه ای را در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و معامله قرن با شعاع سیاسی و بین المللی که متناسب با مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد، برگزار کنیم، افزود: نمی توانیم نسبت به قضایای اخیر آرام باشیم و امیدواریم با کمک خبرگزاری رسا حرکت شایسته ای را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ادامه به مؤلفه های نقد سازنده از سوی رسانه های حوزوی ابراز کرد: رسانه های حوزوی همچون خبرگزاری رسا که مأموریت پیگیری موضوع انقلابی ماندن حوزه را دارند باید به گونه ای فعالیت کنند که ساختارشکنی نشود؛ ما باید در نقد چالش های حوزه باید به از شخصیت های متخصص حوزه استفاده کرده و ورود تخصصی به این مسائل داشته باشیم.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز جایگاه این مجمع عمومی در میان مراجع تقلید اعم از قم و نجف تثبیت شده و در زمینه فرهنگ سازی و مطالبه گری در حوزه بسیار مؤثر است، اظهار کرد: یکی از اهداف مجمع عمومی جامعه مدرسین این است که ابتدائاً بدنه جامعه مدرسین ترمیم شده و همچنین به جریان های اتاق فکر طیف های غیر انقلابی و اصلاحات در  حوزه خاتمه دهد؛ امروز جریانات انقلابی حوزه در پشت صحنه با همدیگر هم افزایی دارند و جریانات غیر انقلابی را منزوی کرده اند.

پ/برگزاری اجلاسیه مجازی با عنوان «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن

اجلاسیه مجازی با «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن برگزار می شود

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه خبرگزاری رسا در مباحث حوزوی و انقلابی در موضوعات مختلف و چالشی وارد مسائل بسیار خوبی شده است و مرجع خبری بسیار خوبی در حوزه محسوب می شود، گفت: این رسانه حوزوی در قالب خبر، مصاحبه، گفت وگو، یادداشت و گزارش کارهای بسیار خوبی انجام داده است که برای طیف انقلابی حوزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی از برگزاری اجلاسیه مجازی «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن از سوی مجمع عمومی جامعه مدرسین با حضور شخصیت های برجسته حوزوی خبر داد و اظهار داشت: این عنوان را از بیانات رهبر معظم انقلاب در پیامی که در زمینه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی صادر کردند الهام گرفته ایم، زیرا ایشان در این پیام به نوعی حکام عربی را به عاقبت اندیشی توجه داده و تأکید کرده است که عاقبت عادی سازی روابط، ذلت است؛ به نظر هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین تنها مرجعی که می تواند ما را در این زمینه یاری دهد خبرگزاری وزین رسا است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به حرکت خزنده غربی ها در زمینه اجرایی سازی معامله قرن و همراهی برخی کشورهای عربی با این حرکت تأکید کرد: امروز حرکت های بسیار نگران کننده ای در منطقه رخ می دهد و دشمنان نیز با اقداماتی همچون اهانت به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) و کرونا، پوشش هایی بر آن می گذارند تا مسلمانان را سرگرم و از عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم غاصب صهیونیستی غاقل کنند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه حوزه انقلابی و هوشیار هیچگاه فریب دشمن را نخواهد خورد، گفت: حوزه انقلابی علی رغم وجود مشکلات کرونایی از طرق مختلف اقدامات دشمنان و بدخواهان را محکوم می کند.

وی بر ضرورت انسجام و ایستادگی ملت های مسلمان در برابر معامله قرن تأکید و عنوان کرد: در هفته های گذشته شاهد عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بودیم و ظاهرا کشورهای دیگری همچون سودان نیز در صف هستند تا روابط خود را با این رژیم غاصب عادی سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تصریح کرد: اخیراً خبری نیز منتشر شد که طی آن آمریکا شرط خروج خود از عراق را برقراری روابط این کشور با رژیم صهیونیستی قلمداد کرده و این بسیار خطرناک است و اقتضا دارد حوزه انقلابی در برابر آن با قوت ایستادگی کند.

پ/برگزاری اجلاسیه مجازی با عنوان «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن

رهبر معظم انقلاب طرح و برنامه های آمریکا در منطقه را با چالش مواجه کرده اند

حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا نیز ضمن گرامیداشت هفته مقدس به سالروز شکست حصر آبادان اشاره کرد و گفت: شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی در اختیار مردم ایران قرار دادند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع مجمع عمومی جامعه مدرسین در انسجام نیروهای انقلابی حوزه علمیه و ارتباط با بدنه انقلابی حوزه اظهار داشت: ما به عنوان یک رسانه حوزوی سعی داریم انقلابی گری را در حوزه مطالبه گری کنیم و با توجه به اینکه در نقد نوعی تیزی و برندگی و جنبه دافعه وجود دارد، از این رو اگر ناپخته انجام شود قطعاً معکوس جواب می دهد، بنابراین مجمع عمومی باید ما را در این مسیر راهنمایی کند تا نقدهای سازنده ای را صورت دهیم.

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه حضور آیت الله یزدی در رأس جامعه مدرسین سرمایه ای برای جریان انقلابی است و مواضع به هنگام ایشان الگوی طلاب انقلابی محسوب می شود، عنوان کرد: نسل انقلابی حوزه نسبت به حضور ایشان در ریاست جامعه مدرسین و مواضع اثرگذارشان تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه امروز جریانات اپوزیسیون و مخالفان نظام در پی تقویت و هدایت اندیشه و طیف های سکولار و غیر انقلابی حوزه هستند، گفت: این جریانات سعی می کنند با تضعیف نظریه حکومت اسلامی حضرت امام و مبانی ولایت فقیه، ادله عقلی و نقلی این نظریه را زیر سؤال ببرند.

وی با بیان اینکه خطاب رهبر معظم انقلاب در فقه حکومتی و همراهی حوزه با نظام در حل مسائل، همه حوزه را اعم از مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و اساتید مبرّز را در بر می گیرد، ابراز کرد: امروز برخی از مسؤولان نظام، ارتباط با حوزه را در حل نیازهای نظام راهگشا نمی دانند. از این رو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه می تواند این گمان غلط را از بین ببرد و اطمینان خاطری را در میان مسؤولان نسبت به پاسخگویی کارآمد بدنه علمی و فقهی حوزه برای حل مسائل مورد نیاز نظام ایجاد کند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا اهانت مجدد نشریه شارلی ابدو به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: از چند سده قبل، غرب با تأسیس مراکز شرق شناسی در کشورهای اسلامی مطالعات گسترده ای را درباره شرق آغاز کرد؛ شناسایی شرق و کشورهای اسلامی مقدمه ای برای سلطه طولانی بر این منطقه بود؛ البته این مطالعات اشباع شد و به محصول آن در اختیار اتاق های فکر آنها بازگشت و امروزه پدیده هایی مانند عرفان وارره های انحرافی، معنویت های نوظهور، حتی طالبان و داعش محصول مطالعات شرق شناسی آن دوره استعمار است و امروه نیز به صورت تخصصی به مباحثی همچون شیعه شناسی می پردازند. مساله توهین به مقدسات نیز محصول راهبرهای مراکز شرق شناسی است.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان درصدد آن هستند که «تعصب دینی» و تعلق هویتی را در کشورهای اسلامی از بین برده و این نقطه قوت را به نقطه ضعف تبدیل کنند، عنوان کرد: کاریکاتور نقش موثری در انتقال پیام های  جهانی دارد. در غرب، از ظرفیت کاریکاتور برای ساختن ذهنیت منفی علیه دین اسلام، حریم شکنی و انگاره های منفی بر علیه مسلمانان استفاده می شود.

حجت الاسلام محققی افزود: غربی ها که شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می دهند، برای فرافکنی رفتارهای تبعیض آمیز با مسلمانان و نیز برای مدیریت انتقادات متراکم علیه خودشان، کاریکاتور موهن را در همان روزهای تشکیل دادگاه محاکمه تروریست هایی که در سال 2015 به این نشریه حمله کرده بودند بازنشر دادند. بعید نیست پای سرویس های امنیتی و اطلاعاتی شان نیز در میان باشد؛ زیرا در خبرها آمده که چند روز پیش دوباره به دفتر نشریه شارلی ابدو حمله ای صورت گرفته است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه دشمنان در طراحی های ضد اسلامی و ضد دینی خودشان برنامه های حساب شده ای دارند و واکنش های مجموعه های حوزوی همچون مجمع عمومی جامعه مدرسین در طراحی های آنها تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: بازخوردهایی که دشمنان از اقدامات خود می گیرند در طراحی های بعدی شان اثر دارد؛ پیامی که از سوی حوزه انقلابی برای دشمن ارسال می شود باید نمایش دهنده به روز بودن، هوشیاری، استقامت و آگاه بودن حوزه انقلابی بوده و به گونه ای باشد که طراحی های بعدی آنها را خنثی کند.

وی در ادامه معامله قرن و اهداف پلید دشمن در این راستا را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: آنچه که در برنامه های درازمدت و راهبردی تامین امنیت و منافع ملی آمریکا آمده، این است که حضور و مرزهای اقتدار ملی خود را در منطقه غرب آسیا تا چند سال آینده تثبیت کرده و سراغ مناطق راهبردی دیگر برود؛ از این رو اتاق های فکر، تئوریسین ها و طراحان  خود را پای کار آورده و طرح معامله قرن را پایه ریزی کرده است، اما با تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب شمارش معکوس 25 ساله را برای رژیم صهیونیستی آغاز شده و طرح جایگزینِ مراجعه به آرای عمومی را برای تعیین سرنوشت فلسطین پیش بینی کرده اند و از این طریق طرح ها و برنامه های آمریکا در منطقه را با چالش مواجه ساخته اند.

حجت الاسلام محققی با اشاره به اینکه تعیین شماره معکوس25 ساله برای اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی دشمنان را به وحشت انداخته است، تصریح کرد: امروز دشمنان می دانند که آینده نگری رهبر معظم انقلاب جدی بوده و آن را باور دارند، از همین جهت مقامات عالی رتبه رژیم غاصب قدس مناطقی را در هندوستان و سایر کشورها مشخص کرده، سرزمین های آبادی را خریداری کرده اند و صهیونیست ها را در آنجا تثبیت می کنند تا در صورت نابودی در منطقه، جایگاهی برای ادامه حیات سیاسی داشته باشند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا در پایان تأکید کرد: برخی سران خودفروخته کشورهای اسلامی با هدایت پشت پرده شاهزادگان سعودی، انسجام مسلمانان، آرمان اسلامی و عربی  را بر خلاف خواست عموم مسلمانان و ملت های خود به معامله قرن فروختند.

 

پ/برگزاری اجلاسیه مجازی با عنوان «ذلت تسلیم» در محکومیت معامله قرن

باید هزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای کشورهای خاطی افزایش دهیم

در ادامه حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر خبرگزاری رسا با بیان اینکه برای موضع گیری در برابر اقدامات غربی ها در زمینه معامله قرن باید ظرفیت های شخصیتی، رسانه ای و جریانی رصد و همراه شوند، گفت: اگر بخواهیم یک اتفاق از نقطه به خط تبدیل شود باید تمام شخصیت ها، جریان ها، نهادها و رسانه های همسو در داخل و خارج کشور را با هم همراه سازیم.

وی با اشاره به اینکه موضع گیری در برابر معامله قرن اگر بخواهد بایکوت رسانه ای را تجربه نکند و به زیست خود به صورت جریانی ادامه دهد باید به دومینویی از حادثه ها، بیان ها و اجلاسیه ها تبدیل شود، اظهار داشت: این موضوع به مرور می تواند با فعال کردن ظرفیت رسانه ای داخل کشور، ظرفیت دیپلماتیک، ظرفیت جریان های داخل منطقه و کشورهای همسو به مرحله ای برسد که هزینه توافقات را به معنای واقعی افزایش دهد.

حجت الاسلام محمدلو تصریح کرد: اگرچه نتوانستیم اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهیم تا کشوری جرأت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نداشته باشد، حداقل می توانیم در زمینه «مهار»، پیش‌دستانه عمل کنیم تا بیشتر از این شاهد عادی سازی روابط نباشیم.

سردبیر خبرگزاری رسا با بیان اینکه موضع گیری حوزه در برابر معامله قرن باید ظرفیت تعاملی جهان اسلام را بالا برده و هزینه توافقات عادی سازی را نیز برای کشورهای خاطی افزایش دهد، یادآور شد: ما باید به راهبرد آنها حمله کنیم و بیانیه اجلاسیه محکومیت معامله قرن با عنوان «ذلت تسلیم» باید به گونه ای تدوین شود که دستگاه دیپلماسی کشور را تحت فشار قرار داده تا در خط مقدم مقابله با این طرح ننگین قرار بگیرد و بیانیه اجلاسیه را راهبرد اساسی خود قرار دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در بعد پوشش قوی اجلاسیه «ذلت تسلیم» نهایت همکاری را خواهیم داشت تا با انعکاس در رسانه های همسو مورد بایکوت رسانه ای قرار نگیرد./841/ز502/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
ننگ بر سازشکاران آرمان فلسطین
قدس شریف مال مسلملنان است.
0
0