۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۶۴۴۴۰
سردار کوثری:

اکبر گنجی عضو سپاه بود؛ اما یک روز در جنگ شرکت نکرد

اکبر گنجی عضو سپاه بود؛ اما یک روز در جنگ شرکت نکرد
سردار کوثری با بیان اینکه از همان روزگار اکبر گنجی فردی خود فروخته بود، گفت: وی اگرچه عضو سپاه بود؛ اما یک روز در جنگ شرکت نکرد و در آخر نیز پناهده کشور خارجی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پخش مستندی در بی بی سی فارسی با عنوان «کودتای خزنده»، درباره جلسه فرماندهان سپاه، دستاویزی برای حمله و تشکیک در حقانیت  نظام اسلامی ایران در جنگ تحمیلی شده؛ در حالی که این «مستند»، هیچ مطلب جدیدی در پژوهش های دفاع مقدس در برنداشته است.

در این زمینه، محمد اسماعیل سردار کوثری در یک برنامه تلویزیونی به مستند کودتای خزنده بی بی سی واکنش نشان داد و گفت: این گونه جلسات اتفاقات در سپاه پاسداران بوده است و این بحث ها سبب رشد و پیشرفت مجموعه می شد.

وی بیان کرد: در این جلسه آقا محسن رضایی برای رزمندگان صحبت کرد و از نیروها در خواست کردند تا سؤالات خود را مطرح کنند تا پاسخ آن را بگیرند.

سردار کوثری مطرح کرد: حضرت امام خمینی(ره) در زمان کنونی این اختلاف را قبول ندارد، زیرا باید در برابر دشمن خارجی و هم دشمنان داخلی مقابله و مواظبت داشته باشیم.

وی ابراز داشت: شبکه بی بی سی در این مستند، هنری به خرج نداده که صبحت های نیروها را جمع آوری و پخش کرده است، در حالی جواب همه آنها در همان جلسه داده شده بود و خودم در این صحنه و جلسه حضور داشتم.

سردار کوثری با بیان اینکه برخی افراد معاند و نفوذی در این جلسه حضور داشتند، گفت: از همان روزگار اکبر گنجی فردی خود فروخته بود و در سپاه تهران عضویت داشت؛ اما در آن زمان سپاه تهران حفاظت قوی برخودار نبود، نیروهای زیادی را جذب می کرد.

وی  بیان کرد: اکبر گنجی اگرچه عضو سپاه بود؛ اما یک روز در جنگ شرکت نکرد و در آخر نیز پناهده کشور های خارجی شد؛ بنابراین این فرد هیچ گاه دل برای جنگ نسوزانده و فقط به دنبال تفرقه افکنی میان نیروهای انقلاب بوده است.

سردار کوثری ابراز داشت: در همان سال 65 که از آقای اکبر گنجی می خواهند اعزام به جبهه های جنگ شود ، وی بیان کرده بود که قصد دارم درس های خود را ادامه بدهم در حالی که مردم درس و تحصیل خود را رها کرده بودند تا نیروهای دشمن را از خاک ایران بیرون کنند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه اظهار داشت: آقای گنجی از وزیر ارشاد زمان نامه ای دریافت کرد و به رایزن فرهنگی ایران در کشور ترکیه شد و در ادامه کاری را انجام داد که سبب دستگیری وی شد و در نهایت پناهدگی را قبول کرد و در مستند کودتای خزنده به حرف های چنین فردی استناد شده است.

سردار کوثری با بیان اینکه برخی از فرماندهان نظرات و ایده های مختلفی درباره مدیریت جنگ داشتند؛ گفت: شهید بهمنی و رستگار نظرات مختلفی درباره مدیریت عملیات ها داشته اند و می خواستند در جبهه غرب ایران نیز عملیاتی صورت گیرد و فعالیت رزمندگان تنها به جبهه جنوب منحصر نشود، در حالی در فرمانده کل سپاه تنها تصمیمات را درباره جنگ اتخاذ نمی کرد، بلکه آیت الله هاشمی به عنوان فرمانده عالی جنگ باید این نظرات آن را تأیید می کرد./998/پ202/ق

 

تعداد بازدید : 11
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کاملا درست می فرمایید
0
0