۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۶۴۴۴۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

تحقق معروفات از بروز منکرات در جامعه جلوگیری می کند

تحقق معروفات از بروز منکرات در جامعه جلوگیری می کند
اصفهان - آیت الله طباطبایی نژاد گفت: توصیه به فراهم کردن معروفات و فراهم کردن امکانات برای امر به معروف می تواند مانع بروز منکرات و گناهان در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: احیا و توصیه به معروف‌ها و فراهم کردن امکانات برای انجام کارهای صحیح و مطابق شرع مقدس اسلامی، می‌تواند از بروز منکرات و گناهان در جامعه اسلامی جلوگیری کند.

رئیس ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: برای مثال در مسئله دوچرخه‌سواری فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که دوچرخه‌سواری بانوان در فضای عمومی جایز نیست، بنابراین تمامی دستگاه‌های مسئول باید مکان‌ها و پیست‌های مناسبی را برای دوچرخه‌سواری بانوان فراهم سازند تا از بروز این منکر در جامعه جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: وظیفه حکومت اسلامی این است که به گونه‌ای اقدام کند تا مردم بتوانند دین‌دار باشند و بر اساس فرمان الهی رفتار کنند، در شرع مقدس اسلامی سرک کشیدن در زندگی خصوصی افراد جایز نیست و حکومت اسلامی موظف است تنها برای احیاء معروف‌ها و جلوگیری از منکرات در جامعه اقدام کند.

استاندار اصفهان در این جلسه اظهار داشت: ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر باید برای اجرا و احیاء این واجب الهی بر اساس شرایط روز برنامه‌ریزی کرده و اولویت‌ها را در شناسایی منکرات گسترده تعیین کند.
عباس رضایی افزود: ایجاد کارگروه‌های جدید ممکن است زمینه‌ساز تداخل وظایف سایر کارگروه‌های قانونی شود، بنابراین کارگروه‌های ستاد احیاء امربه‌معروف باید تجمیع شود تا بتوان بهتر به نتیجه رسید.

در ادامه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز با تبیین مواردی که قانون در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر تعیین کرده است، اظهار داشت: قانون، حق امربه‌معروف و نهی از منکر را به همه مردم داده تا مردم بتوانند نسبت به منکراتی که علنی است تذکر دهند، همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند مانع امربه‌معروف و نهی از منکر شود.

حجت‌الاسلام احمد عبدالهی نژاد افزود: وزارت آموزش‌وپرورش، صداوسیما، وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ، سازمان بسیج، شهرداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی بر اساس قانون موظف هستند به وسیله آموزش و اطلاع‌رسانی، شرایط اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر فراهم کنند.

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
اسلام نظام بازدارنده از منکراتدارد، این نظام باید استنباط شود و برای استنباط آن نیازمند روش خاصی هستیم.
0
0