۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۴۴۵۱
دبیر سابق ستاد کنگره شهدای روحانیت کشور:

نیمی از جامعه روحانیت در دفاع مقدس شرکت داشتند

نیمی از جامعه روحانیت در دفاع مقدس شرکت داشتند
عقیلی با اشاره به مجاهدت‌های روحانیت گفت: با توجه به آمار به‌دست آمده در حدفاصل سال‌های ۱۳۵۹ الی ۱۳۶۷ حدود ۴۰ هزار روحانی و طلبه در کشور حضور داشتند.

یحیی عقیلی دبیر سابق ستاد کنگره شهدای روحانیت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در رابطه با حضور طلاب و روحانیون در دفاع مقدس گفت: با توجه به آمار به‌دست آمده در حدفاصل سال‌های ۱۳۵۹ الی ۱۳۶۷ حدود ۴۰ هزار روحانی و طلبه در کشور حضور داشتند.

وی به تعداد شهدای روحانی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نیمی از ۴۰ هزار روحانی و طلبه کشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و حدود ۴ هزار نفر از این بزرگوارن نیز به شهادت رسیدند.

عقیلی با اشاره به آمار حضور طلاب در دفاع مقدس عنوان کرد: طبق آمار به‌دست آمده ۲۰ هزار نفر از طلاب و روحانیون طی ۹۰ هزار اعزام در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس شرکت داشتند.

وی به اشکال مختلف حضور طلاب اشاره کرد و ادامه داد: گروهی از طلاب بدون اعلام اینکه از چه قشری هستند مانند رزمندگان عادی در جبهه‌ها حضور یافتند و در بخش‌های مختلفی چون تخریب، توپ‌خانه، فرماندهی دسته، گردان، تیپ، لشکر و فرماندهی قرارگاه‌هایی همچون قرارگاه فتح و صاحب‌الزمان(‌عج) حضور داشتند.

دبیر سابق ستاد کنگره شهدای روحانیت کل کشور در پایان گفت: دسته‌های دیگری به‌عنوان طلاب رزمی - تبلیغی در زمان نیاز به تبلیغ در جبهه‌ها به‌عنوان مبلغ دین حضور داشتند و گروهی دیگر نیز فقط تحت عنوان تبلیغ در اجتماعات مختلف در جبهه‌ها حضور یافتند./ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
سلام بر شهدای روحانی
0
0