۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۶۴۴۹۴
از سوی هیأت ارزیاب منتخب شورای عالی تأیید شد؛

درس خارج مهدویت؛ ‌نخستین درس خارج رسمی غیر فقه و اصول

درس خارج مهدویت؛ ‌نخستین درس خارج رسمی غیر فقه و اصول
درس خارج مهدویت آیت الله مروجی طبسی به عنوان نخستین درس خارج رسمی غیر فقه و اصول در حوزه علمیه تأیید شد.

حجت الاسلام مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اعلام خبر تأیید درس خارج مهدویت آیت الله نجم الدین مروجی طبسی از سوی هیأت ارزیاب منتخب شورای عالی گفت: درس خارج فقه و اصول با عنوان یک درس اجتهادی همیشه در حوزه علمیه برگزار می شده است.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه ادامه داد: از سوی دیگر بزرگان ما در حوزه های علمیه چه در دوران غبیت صغری و آغاز غیبت کبری به مباحث مهدویت اهتمام ویژه ای داشته اند و اگر سیری در کتب گذشته داشته باشیم مشاهده خواهیم کرد در هر دوره ای از سوی بزرگان کتابی در زمینه مهدویت نوشته شده است به گونه ای که اکنون بیش از سه هزار عنوان در حدود ده هزار جلد کتاب در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری درس خارج مهدویت در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه گفت: دوازده سال پیش، درس خارج مهدویت با حضور آیت الله نجم الدین طبسی در مرکز تخصصی مهدویت آغاز شد که تا به امروز نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: با نامه نگاری هایی که با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه همچنین معاونت آموزش حوزه های علمیه صورت گرفت، از سوی هیأت ارزیاب منتخب شورای عالی، درس خارج مهدویت آیت الله طبسی به عنوان نخستین درس خارج رسمی غیر فقه و اصول در حوزه علمیه تأیید شد.

وی خاطرنشان کرد: درس خارج مهدویت به زودی در سامانه نجاح بارگزاری خواهد شد و طلاب می توانند این درس را به عنوان درس خارج انتخاب و پس از گذراندن دوره در مصاحبه های درس خارج شرکت کنند.

معاون آموزش مرکز تخصصی مهدویت در زمینه چگونگی برگزاری درس خارج مهدویت با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود این درس خارج هم به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و هم مجازی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: پیش از شیوع کرونا درس خارج مهدویت آیت الله نجم الدین طبسی در مرکز تخصصی مهدویت برگزار می شد اما به دلیل رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی امروزه در دفتر آیت الله طبسی واقع در خیابان شهیدین روزهای شنبه تا سه شنبه از ساعت 10:15 تا 11 برگزار می شود./1324/ت۳۰۲/ف

تأیید درس خارج مهدویت به عنوان نخستین درس خارج رسمی غیر فقه واصول در حوزه

ارسال نظرات