۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۶۴۵۳۶
پای خاطرات دلنشین جانباز دوران دفاع مقدس؛

راز بی‌قراری سردار سلیمانی در فراق حاج احمد کاظمی

راز بی‌قراری سردار سلیمانی در فراق حاج احمد کاظمی
حجت الاسلام زارع با حضور در خبرگزاری رسا به نقل خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت. همچنین علت بی‌قراری حاج قاسم در فراق حاج احمد کاظمی را یادآور شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام بهزاد زارع رییس دفتر دکتر زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در ساختمان خبرگزاری رسا به بیان خاطرات دفاع مقدس پرداخت و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ذکر و یاد شهدا را احیا کننده دل ها دانست و گفت: دشمن در همه ابعاد همه توان خودش برای تحریف واقعیات به کار گرفته است.

جانباز دفاع مقدس با اشاره به این که رهبر انقلاب به طور خاص در روز عید قربان خطر تحریف را خطرناک تر از تحریم عنوان کردند، اظهار داشت: تحریف زمینه تحریم را فراهم می کند و باید نهایت تلاش صورت گیرد تا گنج عظیم دفاع مقدس، بیش از این دچار تحریف نشود.

وی با گرامیداشت یاد شهید حجت الاسلام ضابط به نقل قولی از ایشان پرداخت و ابراز کرد: شهید ضابط می فرمود آدم ها به اندازه ای که نمی فهمیدند از قافله شهدا جاماندند و آن هایی که فهمیدند، رفتند و آسمانی شدند.

حجت الاسلام زارع با انتقاد از عدم آشنایی لازم نسل جوان با شهدای دفاع مقدس، ادامه داد: در فتح خرمشهرها بود که این شهدا تبدیل به قله های انسانی شدند و امروز ما حتی از بردن نام آن ها لذت می بریم.

این جانباز دفاع مقدس به نقل خاطره ای از حاج قاسم سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: حاج قاسم در مجلس ختم شهید احمد کاظمی بسیار بی تابی می کرد؛ بعدها وقتی در تلویزیون درباره بی قراری او سوال شد، حاج قاسم گریه کرد و گفت در عملیات فتح خرمشهر حاج احمد کاظمی، اولین فرماندهی بود که وارد خرمشهر شد و تیپ او در ساعات اولیه بیش از سه هزار عراقی را اسیر کرد؛ در واقع فاتح اصلی خرمشهر حاج احمد کاظمی بود اما در طول 23 سال بعد از آزاد خرمشهر تا شهادت حاج احمد، گوش های‌مان را تیز کردیم تا یک بار این ماجرا از احمد بشنویم اما دریغ از یک بار.

حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه رجوع به معنویت بی بدلیل دفاع مقدس نیاز حتمی جامعه است، ابراز کرد: اگر سیره مسؤولان به سمت فرهنگ دفاع مقدس تمایل پیدا کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه وصیت نامه شهید رضا عرب خانی را نشانه ساده زیستی او دانست و ابراز داشت: شهید عرب خانی گچ کار ساده ای بود که چهار روز قبل از شهادت وصیت نامه ای را خطاب به خانواده نوشته است که در آن وصیت نامه آورده «دو ماله بنایی دارم که این ماله به عنوان یادگاری به شاگردم ابوالفضل بدهید و دوچرخه 28 خرابی دارم که آن را نیز بفروشید و صرف جبهه ها کنید».

حجت الاسلام زارع هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ ساده زیستی رزمندگان به مردم و به خصوص مسؤولان دانست و گفت: در شرایطی که یکی از وزرای امروز به راحتی می گوید هزار میلیارد سرمایه دارم، وظیفه اصلی ما احیا ارزش های دفاع مقدس از جمله ساده زیستی در جامعه است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
یاد باد آن روزگاران یاد باد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
راز بی‌قراری شهید سردار سلیمانی در فراق شهید حاج احمد کاظمی صحیح است. چرا نسبت به کلمۀ مقدس «شهید» نامهربانی می کنید
1
0