۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۶۴۵۷۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قزوین مهد علوم دینی و عالم پروری است

قزوین مهد علوم دینی و عالم پروری است
قزوین - حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: طی صدها سال گذشته حوزه علمیه و آموزش دروس دینی در مسجد جامع قزوین وجود داشته و این استان مهد علم و دانش و عالم پروری بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در مراسم افتتاحیه دور جدید مرکز تخصصی علامه رفیعی و ساختمان پژوهشی حوزه علمیه که در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: طی صدها سال گذشته حوزه علمیه و آموزش دروس دینی در مسجد جامع قزوین وجود داشته و این استان مهد علم و دانش و عالم پروری بوده و امروز آن فضا با نشاط و کوله باری از تجارب ارزشمند درحال احیا است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین در امر تحقیق و پژوهش در دوران پس از انقلاب نیز از پیشینه خوبی برخوردار است و حتی پیش از شکل گیری معاونت پژوهش و تحقیق در قم، در حوزه خواهران اقداماتی انجام شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: پس از انقلاب عده‌ای از فضلا در قم جلساتی داشتند که آئین نامه‌های حوزه علمیه در آن مصوب می‌شد و در جلسات آن شکل گیری معاونت پژوهش و تحقیقات برای قزوین مطرح و در نهایت فعالیت این معاونت در استان به‌صورت باشکوه آغاز شد.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت‌های علمی و پژوهشی امروز نیز رشته‌های تخصصی شکل گرفته و فرصت جدیدی برای حوزه علمیه ایجاد شده است، البته طی زمان و با تلاش افراد مختلف مدارسی از جمله التفاتیه و شیخ الاسلام که فعالیتی نداشتند احیا شدند.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: هر فردی که با جهات غیر الهی و غیر امام زمانی وارد حوزه علمیه شود، غریبه بوده و حتی اگر به مقام آیت الله العظمی نیز دست یابد ممکن است سر از انگلیس درآورده و به شیعه انگلیسی تبدیل شود، درواقع داشتن نگاه امام زمانی و فعالیت با اخلاص در حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: طبق آیات قرآن خداوند هر کس را نورانی نکند هیچ نوری از او برنخواهد آمد و سراسر ظلمت خواهد بود، تفقه در دین باید به قصد الهی و نورانی شدن و انذار پذیری خود باشد تا فرد بتواند در مرتبه بعدی دیگران را نیز جذب و انذار کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: امیدواریم حوزه علمیه قزوین هر روز در رشته‌های مختلف آغاز به فعالیت کرده و به حوزه‌ای فاخر در سطح کشور تبدیل شود./955/پ210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات