۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۶۴۵۸۸
جهاد اسلامی:

انتفاضة الاقصی، اثربخشی مقاومت را نشان داد

انتفاضة الاقصی، اثربخشی مقاومت را نشان داد
عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت که انتفاضة الاقصی یک نقطه نورانی است که الهام‌بخش نسل‌های آینده برای ادامه مبارزه و مقاومت خواهد بود.
به گزارش سرویس  بین‌الملل خبرگزاری رسا، «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که باید در برابر دشمن صهیونیستی مقاومت کرد.

خبرگزاری صفا به نقل از عزام گزارش داد، انتفاضه الاقصی یک نقطه نورانی است که الهام‌بخش نسل‌های آینده برای ادامه مبارزه و مقاومت خواهد بود.

وی تأکید کرد،  این انتفاضه به همه نشان داد که «مقاومت در برابر تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن [مسئله فلسطین] و تسلیم کردن [ملت فلسطین] اثربخش است».

این مسئول جهاد ادامه داد، بیست سال از انتفاضه‌ای که نام مسجد الاقصی را با خود یدک می‌کشید، گذشته است و این انتفاضه، تصویر ملت فلسطین را به عنوان یک ملت استوار و مبارز تثبیت کرد.

عزام خاطر نشان کرد، انتفاضه الاقصی بعد از هفت سال از امضای توافق اسلو صورت گرفت؛ توافقی که آغازگری مرحله‌ای بود که همه فکر می‌کردند ملت فلسطین مبارزه و مقاومت را کنار گذاشته است.

وی توضیح داد، در آن زمان همه فکر می‌کردند که سراسر منطقه «با تاریخ و روحیه خود خداحافظی خواهد کرد و وارد دوران صلح کثیف خواهد شد».

این مسئول جهاد تأکید کرد، مردم فلسطین همان گونه که در انتفاضه نخست خود در سال ۱۹۸۷ همه نظریات همزیستی با رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کردند، با انتفاضه دوم خود تمام محاسبات مربوط به توافق اسلو را از بین بردند و اعتبار را به مسئله فلسطین و سلاح خود بازگرداندند.

عزام در پایان خاطر نشان کرد، طی ۲۰ سال گذشته، توهمات بسیاری از بین رفت و پروژه‌های مختلفی که دشمنان ما با آن تلاش داشتند ملت ما را تسلیم کنند، شکست خورد.
ارسال نظرات