۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۶۲۳
آیت الله کعبی:

عادی سازی روابط مزدوران، دردی از رژیم غاصب صهیونیستی دوا نمی‌کند

عادی سازی روابط مزدوران، دردی از رژیم غاصب صهیونیستی دوا نمی‌کند
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عادی سازی روابط به کوتاه شدن عمر رژیم صهیونیستی می‌انجامد، گفت: عادی سازی روابط برای خائنان سودی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در همایش «بررسی آثار فاجعه بار حضور رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس» که در سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به خیانت کشورهایی همچون بحرین و امارات در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بعد فقهی و حقوقی دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و گفت: صدام و کشورهایی که او را همراهی می کردند مصداق بارز متجاوز و باغی بودند، از این جهت دفاع در برابر این تجاوز واجب عینی بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به لحاظ حقوقی ذیل عنوان «دفاع مشروع» می گنجد، ادامه داد: البته بعد از گذشت 40 سال هنوز هم برخی ابعاد حقوقی دفاع مقدس حل نشده، زیرا آمریکا در منطقه حضور دارد و به تجاوزگری می پردازد، بنابراین ما تا زمانی که آن را از منطقه بیرون برانیم، در حالت دفاع مقدس قرار داریم.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه قداست، حماسه سازی و پیروزی دفاع مقدس مرهون پشتیبانی ملت ایران از ولایت فقیه است، ابراز کرد: دفاع مقدس بر اساس فرهنگ ایثار و شهادت برای ملت ایران هویت سازی کرد؛ این دفاع مقدس به الگویی برای سایر کشورها و آزادی خواهان تبدیل شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فلسطین با الهام از منطق دفاع مقدس ایران اسلامی آزاد خواهد شد، تأکید کرد: شاهد بودیم که در جنگ 33 روزه لبنان، لبنانی ها با الهام از فرهنگ دفاع مقدس ایران اسلامی توانستند بر رژیم صهیونیستی غلبه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سرزمین های اشغالی دو منطق وجود دارد؛ یکی از آنها تفکر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است که این موضوع توسط اشغالگران اولیه فلسطین بنیانگذاری شد و آنها در این راستا سعی کردند کشورهای منطقه را از نابودی این رژیم غاصب ناامید کنند تا امنیت اسرائیل تأمین شود؛ تفکر دیگر، دیدگاه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است که این موضوع اسرائیل را مورد تهدید جدی قرار داده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه عادی سازی روابط کشورهای مزدور منطقه با رژیم صهیونستی دردی از این رژیم غاصب دوا نمی کند، مطرح کرد: امروز تفکر غالب در فلسطین، تفکر مقاومت بوده و این دیدگاه نسبت به گذشته تقویت شده و روز به روز رژیم صهیونیستی را بیشتر تهدید می کند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رژیم هیأت حاکمه ای که در سایه اشغال شکل بگیرد از لحاظ حقوق بین الملل اعتبار ندارد، عنوان کرد: منشور سازمان ملل نیز تأکید می کند که با اشغال و جنگ نمی توان دولت سازی کرد و دولتی که با این کار شکل بگیرد به رسمیت شناخته نمی شود، بنابراین رژیم صهیونیستی هیچگونه اعتباری ندارد و به رسمیت شناخته نمی شود.

وی اضافه کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بر پایه تجاوز، قلدری، حیله، مکر، جنایتگری، کشتار مردم بی گناه، قتل و غارت پایه گذاری است و شواهدی وجود دارد که خود سازمان ملل این رژیم غاصب را اشغالگر شناخته است، اما علی رغم همه اینها اشغالگری ادامه دارد؛ امروز دیوان ICC این رژیم غاصب را تحت تعقیب کیفری قرار داده است، اما سیاسی کاری ها و حمایت های آمریکا و انگلیس مانع این کار شده است؛ این نکته را باید دانست که حمایت آمریکا و انگلیس از وضعیت اشغالگری در فلسطین، اعتبار دیوان بین المللی کیفری را نیز از بین برده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در تحقق آرمان این کشور حرف اول را می زند و همه فلسطینی ها یکصدا حامی فرهنگ مقاومت هستند، ابراز کرد: عادی سازی روابط از لحاظ حقوقی هیچگونه اثری ندارد و از لحاظ سیاسی نیز عمر این رژیم را کوتاه تر خواهد کرد، زیرا نه تنها ملت بحرین و امارات به این ذلت تن نمی دهند و به آرمان مردم فلسطین خیانت نمی کنند، بلکه این کار بیداری اسلامی را در منطقه افزایش می دهد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جمهوری اسلامی حق دارد با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده به عنوان کشورهای متخاصم و با رژیم های مرتجع برخورد کند؛ امروز وضعیت انورالسادات در کمپ دیوید در انتظار آل خلیفه و کسانی که سعی می کنند در مسابقه خیانت به آرمان فلسطین پیشی بگیرند، خواهد بود و عادی سازی روابط برای این خائنان سودی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: راه حل راهبردی نجات فلسطین، همان سخنی است که امام راحل فرمودند «اگر مسلمین مجتمع بودند و هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می ریختند او را سیل می برد»، محسوب می شود؛ این راهبرد اساسی یعنی هر مسلمان از خود سؤال کند که برای نجات فلسطین باید چه اعمالی انجام دهد؟ امروز مسلمانان باید در همه ابعاد سیاسی، رسانه ای، دیپلماسی و حقوقی برای تحقق آرمان فلسطین ورود پیدا کنند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز در راستای جهاد مالی باید صندوق بین المللی مقاومت تشکیل شده و گفتمان و فرهنگ نذر مقاومت در کشور نهادینه شود، گفت: امروز باید فرهنگ مقاومت بر پایه ایمان به قدرت خدا و نصرت الهی در مقابل فرهنگ یأس و ناامیدی شکل بگیرد؛ آزادی فلسطین با اتکای به قدرت الهی، قدرت مقاومت و ولایتمداری در دسترس است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما باید از صبر استراتژیک به مرحله ضربه تنبیه کننده وارد شویم تا گامی در راستای انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ادب کردن اشغالگران صورت گیرد، اضافه کرد: امروز باید هزینه سازش باید برای سازشکاران افزایش پیدا کند و ما نیز مراقب باشیم که در راستای مقابله با این رژیم غاصب فریب رسانه ای دشمن را نخوریم و به مسائل فرعی نپردازیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
رویکرد فقهی وحقوقی به دفاع مقدس و ازادی فلسطبن خیلی مهم وبیشتر باید مطرح شود
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
آیت الله کعبی با بیان اینکه امروز در راستای جهاد مالی باید صندوق بین المللی مقاومت تشکیل شده و گفتمان و فرهنگ نذر مقاومت در کشور نهادینه شود،( پیشنهاد مهمی است باید کار رسانه ای مفصل در باره جهاد مالی شکل گیرد)
1
0