۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۶۴۶۳۵

«پرچمدار کوچک من»؛ مادرانه‌ای برای تربیت حسینی کودکان

«پرچمدار کوچک من»؛ مادرانه‌ای برای تربیت حسینی کودکان
با استقبال مخاطبان، ویرایش جدید کتاب «پرچمدار کوچک من»؛ تجربه‌های خلاقانه مادران در تربیت حسینی کودکان توسط انتشارات راه یار تجدید چاپ شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، با استقبال مخاطبان در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا رویدادهای فرهنگی با رکود مواجه شده است، کتاب «پرچمدار کوچک من»؛ تجربه‌های خلاقانه مادران در تربیت حسینی کودکان که ویرایش جدید آن، اوایل محرم منتشر شده بود، توسط انتشارات «راه یار» تجدید چاپ شد.

«پرچمدار کوچک من» که می‌توان آن را جزو اولین کتاب‌ها در حوزه تجربه‌نگاری سبک زندگی ایرانی-اسلامی عنوان کرد، تلاش‌هایی مادرانه را روایت می‌کند که در موقعیت‌های متفاوت، به دنبال یک هدف مشترک بوده‌اند: تعامل با کودک و پیوند دادن فرزندانشان به سیدالشهدا(ع). در این کتاب، 66خاطره از ابتکارات و تجربیات خلاقانه مادران ایرانی و غیرایرانی در کنار تصویرسازی‌های مرتبط در جهت تربیت حسینی کودکان آمده است.

در مقدمه این کتاب درباره انگیزه تدوین و نگارش آن می‌خوانیم: «تربیت همان حرکت است. یعنی جایی که هستیم، راضی‌مان نمی‌کند. می‌خواهیم بهتر باشیم و این وضعیت را اصلاح کنیم. حرکت از هر موقعیتی که هستیم، رو به قرب الهی. اما معنای واضح و روشن تقرب به خدا چیست؟ منِ مادر، برای تربیت فرزندم چکار کنم که از جایی که هست، یک گام بردارد و به خدا نزدیک شود؟ ...نزدیک خدا، یعنی نزدیک حسین(ع) و نقطه‌ای هر چه دورتر از دشمنان او. تربیت یعنی دست کودک را گرفتن و از تاریکی‌ها به سوی منبع نور و گرمای حسین(ع) حرکت کردن؛ ...اگر بخواهیم تربیت فرزندانمان را در حرکت به سمت خدا، بیمه کنیم، باید او را در این کشتی وارد کنیم و از دریای ظلم و طاغوت نجات بدهیم... فرصت محرم و صفر و دغدغه تربیت حسینی، موضوعی مشترک میان مادرانی است که حب حسین در جان و دلشان ریشه دارد و می‌خواهند خانواده‌شان زیر چتر این محبت، قد بکشد. بنابراین همین خواسته مشترک، انگیزه‌ای شد برای اشتراک‌گذاری تجربه مادران ایرانی و غیرایرانی.»

علاوه بر تجربیات و ابتکارات مادران برای تربیت حسینی کودکان، برای اینکه کتاب، صرفاً اشتراک تجارب نباشد و تجربه‌های مادران بتواند در سطح وسیع‌تری مورد استفاده قرار بگیرد، سعی شده است در قالب 11 یادداشت، بین تجربه مادر و تأملات علمی اهل نظر، گفتگویی برقرار شود. همچنین با توجه به شرایط کرونایی، با این هدف که هر خانه، به یک هیئت تبدیل شود، ایده‌ها و پیشنهاداتی هم برای راه‌اندازی هیئت کوچک خانوادگی بیان شده است.

کتاب «پرچمدار کوچک من» که تحقیق و مصاحبه‌های آن برعهده سمانه آتیه‌دوست، فاطمه فرخی‌فر، زینب غلام‌پور، مریم حلاج بوده و نگارش آن، توسط فریده الیاسی‌فرد صورت گرفته، در 124صفحه، تیراژ 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان راهی بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب‌ که به همت انتشارات‌ «راه یار» منتشر شده، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند با از طریق مراجعه صفحات مجازی این ناشر به نشانی @Raheyarpub یا سایت ammaryar.ir و یا تماس با شماره‌های 02142795454 و 02537746490 اقدام کنند./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات