۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۶۴۶۷۱
حجت الاسلام دانش:

اساس ولایت در پیوستگی مطلق و دفع و رفع همه موانع اتصال حقیقی است

اساس ولایت در پیوستگی مطلق و دفع و رفع همه موانع اتصال حقیقی است
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دینداری معیار و میزان دقیقی دارد، گفت: اساس ولایت در پیوستگی مطلق و دفع و رفع همه موانع اتصال حقیقی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی دانش استاد حوزه و دانشگاه گفت: اساس ولایت در پیوستگی مطلق و دفع و رفع همه موانع اتصال حقیقی است. ارتباط با ولی الهی باید تا مرزهای یگانه شدن و عبور از همه حجاب‌های ظاهری پیش برود. حقیقت زیارت بر این مبنا تشریع شده است. حقیقت زیارت در صدق و معیت درونی است و همه مقدمات بیرونی زمینه وصول به چنین مقام بالایی است؛ «وَ ثَبِّتْ لِی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَیْنِ».

وی افزود: در بیان نایب امام زمان توصیه به اهتمام بر زیارت اربعین با توجه درونی شده بر این مبناست. اگرچه همه عاشقان سیدالشهدا و بیشتر خود ایشان، مشتاق وصال حرم هستند و بلکه اصل توفیق زیارت با عزت اربعین، مرهون مجاهدت شهدای مکتب انقلاب است.

این کارشناس حوزه دین خاطرنشان کرد: چه کسانی در ارادت به سیدالشهدا صادق تر از مجاهدان حدوداً شصت سال مبارزه و شهادت طلبی در خط امام حسین علیه السلام هستند. کسانی که از سال چهل و دو با امام خمینی آغازگر این راه بودند و بعد از او هم راهش را با خلف صالحش ادامه دادند. کسانی که گواه صداقت اشکشان بر سید مظلومان در عاشورای شصت و یک هجری، قطرات خونشان بود؛ الَّذِینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیه السّلام.

حجت الاسلام دانش تصریح کرد: اینکه نایب امام زمان (عج) در جمع عاشوراییان و در سالگرد دفاع مقدس حسینی، درباره زیارت اربعین در این شرایط، چنین می‌فرماید برای اهل تأمل معنای مهمی دارد. اما گله از برادران عزیز در بین خطبا و مادحین و همه نوکران دستگاه سیدالشهداست که چرا در مسئولیت خود به موقع اقدام نمی‌کنیم تا خود را سپر ولی امر کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: راه که معلوم و حجت هم تمام است. حضرت آقا ضابطه را چارچوب‌های ستاد مقابله با کرونا قرار دادند و بر همین اساس ابتکارات انجام شده در محرم را تأیید کردند. این مبنای روشن برای طرح ابتکارات در این شرایط است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: پیوستگی عقلانیت و معنویت و زمان شناسی و اقدام به موقع و به اندازه، از مهمترین خصایص مکتب سیدالشهدا (ع) و انقلاب است. مبادا دچار هوا و هوس باشیم. باید خود را سپر امام و ولی امر کنیم. دینداری معیار و میزان دقیقی دارد. هر کس بر اساس مسئولیت و رسالت خود باید بر اساس شرایط زمانه، ابتکار و اقدام مناسب کند.

ارسال نظرات