۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۴۶۹۳

نظر عمران خان درباره مذاکرات صلح افغانستان

نظر عمران خان درباره مذاکرات صلح افغانستان
عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است می‌گوید: احتمالا مذاکرات صلح افغانستان در دوحه قطر دشوارتر و زمان‌گیر باشد.

به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مقاله‌ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده است می‌گوید: احتمالا مذاکرات صلح افغانستان در دوحه قطر دشوارتر و زمان‌گیر باشد و این مستلزم شکیبایی و انعطاف ‌پذیری دو طرف است.

همچنین وی افزوده است که پیشرفت در این مذاکرات ممکن است آهسته و پرزحمت باشد و گاهی شاید با بن‌بست همراه باشد اما او یاد آور شده است بن بست صلح‌آمیز در میز مذاکره بهتر از یک "بن‌بست خونین در میدان جنگ" است.

نخست‌وزیر پاکستان در این مقاله همچنین به نقش تاثیرگذار بحران چهار دهه گذشته افغانستان بر پاکستان و همچنین در مورد فراهم ساختن زمینه مذاکرات صلح افغانستان از سوی کشورش یادآوری کرده و نوشته است که پاکستان پس از مردم افغانستان، بیشترین هزینه این بحران را پرداخته است.

نخست وزیر پاکستان در مقاله واشنگتن‌پست تصریح می‌کند که جنگ افغانستان دو تجربه را به آنها آموخته است: نخست اینکه نشان داد که ما از لحاظ جغرافیایی، فرهنگی و خویشاوندی با افغانستان بسیار نزدیک بوده‌ایم چنانکه رویدادهای این کشور بر وضعیت پاکستان سایه افگنده است و دوم اینکه ما را به این نتیجه رساند که تا زمانی که برادران و خواهران افغان ما در صلح به‌ سر نبرند پاکستان هم صلح واقعی را تجربه نخواهد کرد./د101/ق

ارسال نظرات