۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۶۴۷۰۸
مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین خبر داد؛

افزایش ۳۷ درصدی ورودی حوزه‌های علمیه خواهران

افزایش ۳۷ درصدی ورودی حوزه‌های علمیه خواهران
قزوین - حجت الاسلام کاظم‌لو گفت: امسال علی‌رغم شرایط موجود، حوزه علمیه خواهران تا ۳۷ درصد افزایش پذیرش داشته و از نظر تعداد ورودی‌ها، جزء سه استان برتر کشور هستیم.

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید سطح سه حوزه علمیه، گفت: برای سال تحصیلی جدید ۴۵ نفر طلبه در مرکز آموزش عالی حوزوی قزوین پذیرفته شده و در رشته‌های فقه و اصول، علوم قرآنی و تفسیر و کلام تحصیل می‌کنند.

وی افزود: همچنین حدود ۱۵۰ نفر نیز در سطح دو پذیرش شده‌اند، در مجموع امسال علی‌رغم شرایط موجود، در دو سطح حوزه علمیه خواهران تا ۳۷ درصد افزایش پذیرش داشته و از نظر افزایش تعداد ورودی‌ها جزء سه استان برتر کشور قرار گرفتیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز داشت: مراکز آموزش عالی حوزه‌های علمیه از امکان دارا بودن ۱۰ رشته برخوردار هستند، با توجه به پتانسیل استان برای ما فرصت تاسیس سایر رشته‌ها وجود دارد و بزودی رشته مشاوره خانواده نیز خواهیم داشت.

حجت الاسلام کاظم لو سپس با بیان چگونگی برگزاری کلاس‌های درس پرداخت و اظهار داشت: باتوجه به شیوع کرونا اکنون تمام کلاس‌های ما به صورت مجازی و در سامانه مَدرَس که سامانه متمرکز کشوری است برگزار شده و اساتید و طلاب از آن استفاده می‌کنند.

این مسئول حوزوی افزود: به علت شرایط موجود جهت تدریس در سطح سه و لزوم دارا بودن دکترای مرتبط، پیشینه و حکم تدریس و باتوجه به پر بودن وقت اساتید علاوه بر اساتید بومی در برخی موارد برای آموزش در این مرکز از مدرسان خارج از استان نیز استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: اکنون ۲۰۰ طلبه در مرکز آموزش عالی استان درحال تحصیل هستند و از سال گذشته تعدادی از طلاب فارغ التحصیل شده‌‌اند و امیدواریم با امکان تاسیس سطح چهار این طلبه‌ها بتوانند بدون ایجاد وقفه تحصیل خود را در سطح بعدی در داخل استان آغاز کنند، زیرا اکنون آن‌ها برای ادامه مجبور به تحصیل در قم یا تهران هستند./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
با بی برنامه گی اونام میرن
0
0