۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۴۷۵۱
انتقاد شدید آیت الله نوری همدانی از ضعف مدیریت مسؤولان؛

سوء تدبیر خود را به گردن تحریم ها نیندازید

سوء تدبیر خود را به گردن تحریم ها نیندازید
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از ضعف مدیریت مسؤولان در رفع مشکلات جامعه گفت: اگر مسؤولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل می کردند شاهد مشکلات امروز نبودیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در پاسخ به سؤال برخی طلاب پیرامون مسائل روز با تأکید بر رصد حوادث از سوی علما و طلاب بیان کرد: علما و طلاب باید عالم به زمان خود باشند و علوم زمان را بیاموزند و حوادث را نیز رصد كنند.

این مرجع تقلید ادامه داد:  آن دوره ای كه علما فقط مشغول درس و بحث بودند و كاری به حوادث زمان و به فكر جامعه نداشتند گذشته است بلکه ثمره درس و بحث باید در خدمت به دین و مردم قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هرچه انقلاب قدرتمندتر شود دشمنی دشمنان نیز بیشتر می شود، گفت: در زمان ما دشمنان با تمام قوا برای ضربه زدن به اسلام و ایران وارد عرصه شده اند و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی كنند.

وی با تصریح بر این که انقلاب اسلامی بر پایه خون هزاران شهید استوار شده كه زندگی هر كدام از آنها، خود یك الگو است، ادامه داد: بنابراین وظیفه مسؤولان بسیار مهم است و این که تمام مشكلات را به گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع به شمار می رود؛ باید توجه داشت چهل سال انقلاب با تحریم و تهدید مواجه است و ملت هم تحمل كرده و در مقابل دشمن سرفرود نیاورده است اما آنچه مردم را گله مند می كند، عدم مدیریت صحیح و استفاده نکردن از امكانات داخلی است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: ما نامه هایی از بی توجهی به تولید داخل یا حمایت نكردن از تولید كنندگان در اختیار داریم و از سوی دیگر نیز كشاورزان گله مند هستند، دلال ها تولیدات آنها را با قیمت اندک خریداری کرده اما با قیمت بالا به دست مصرف كننده می رسانند که این موارد دیگر ربطی به تحریم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چندسال است در زمینه تولید، جهش تولید و كالای داخلی سفارشات و تأكیداتی دارند و واقعا اگر مسؤولان آنها را عملی می كردند امروزه مشكلات كمتر بود.

این مرجع تقلید با توصیه به مسؤولان برای بر همدردی با مردم افزود: مسؤولان با مردم هم درد باشند نه اینكه مردم زیر بارگرانی قرار گیرند اما عده ای برای خود، از بیت المال امكاناتی فراهم کنند؛ امروزه وظیفه اول همه خدمت به مردم و حل مشكلات آنها است و به جای اختلاف، باید حول محور ولی فقیه وحدت كامل داشته باشند تا هم دشمن نا امید شود و هم تمام فرصت ها صرف حل مشكلات مردم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حفظ این انقلاب كه برای نگهداری آن جوان های فراوانی خون دادند و یا مردم جوان دادند واجب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا بیان کرد: بار دیگر از مسؤولان بهداشت و درمان به ویژه پزشكان و پرستاران كه در صف اول مبارزه با این بیماری هستند تشكر می كنم و دعاگوی آنان هستم و از گروه های جهادی كه با حضور در بیمارستان ها در خدمت بیماران و در تغسیل و تدفین فوتی های این بیماری خدمت می كنند قدردانی دارم و توفیق همه آنها را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال نظرات