۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۶۴۷۵۶
آیت الله رشاد:

حوزه های علمیه آیت الله تسخیری را مدل و الگوی تربیتی طلاب قرار دهند

حوزه های علمیه آیت الله تسخیری را مدل و الگوی تربیتی طلاب قرار دهند
تهران - آیت الله رشاد گفت: حوزه‌های علمیه آیت‌الله تسخیری را مدل و الگوی خود قرار داده تا بتوانند طلاب و فضلایی چون آن مرحوم تربیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران، پیش از ظهر امروز در نشست بین‌المللی «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های آیت‌الله تسخیری» که هم‌زمان با چهلمین روز رحلت آن مرحوم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: بنده بیش از نیم‌قرن از نزدیک با آیت‌الله تسخیری ارتباط دوستانه داشتم.

وی افزود: بنده در پیشگاه پروردگار شهادت می‌دهم آیت‌الله تسخیری شخصیتی عالم، صادق، فروتن، مؤمن، انقلابی، وفادار و بااخلاق بود؛ شخصیت بی‌بدیلی که ازلحاظ علمی بر علوم فقه، کلام، فلسفه و ... تسلط داشت و شخصیتی بی‌نظیر بود و ذهنی مستعد، جوال و نقاد داشت.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: آیت‌الله تسخیری به‌سادگی وارد بحث و به سهولت از آن خارج می‌شد، زمانی هم که می‌خواست فی‌الجمله مطلب و مقاله‌ای در سمیناری بنویسد و ارائه دهد به‌سادگی و بدون ساعت‌ها مطالعه مباحثی دقیق، عمیق و علمی می نوشت و ارائه می‌کرد.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با تأکید بر اینکه آیت‌الله تسخیری در کنار جامعیت علمی ازنظر اخلاق نیز دارای شخصیتی جامع بود، اظهار داشت: آن مرحوم شخصیتی متواضع و فروتن و نسبت به همه مشفق و خیرخواه بود.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بابیان اینکه شخصیت بی‌بدیل مرحوم آیت‌الله تسخیری جایگزین ندارد، ابراز کرد: بارها جمهوری اسلامی ایران فضلا و اساتید برجسته‌ای را در مجامع علمی و فکری جهان با وی همراه کرد تا در صورت فقدان این عالم ربانی جامعه جهانی دچار خلأ نشود اما متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاد و کسی نتوانست به‌موازات آن مرحوم در جهان نقش ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله تسخیری در همه سنگرهای فکری اسلام حضور داشت، گفت: امروز نباید تنها به تأثر و تأسف  فقدان آن مرحوم قناعت شود بلکه لازم است همه دستگاه‌های مرتبط بخصوص حوزه‌های علمیه آیت‌الله تسخیری را به‌مثابه یک مدل، الگو و اسوه بدانند و ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی آن مرحوم را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند تا معیاری برای تربیت عالم دینی تراز و متخصص تبدیل شود.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: آیت‌الله تسخیری بر آراء و مبانی اشراف کامل داشت، متخصص و متخلق بود و درک درستی از زمانه داشت؛ دنیا او را به نیکی می‌شناخت. کسی نبود که در گوشه حجره بنشیند و به نگارش مشغول شود بلکه کاربردی اندیش بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران خطاب به حوزه‌های علمیه تأکید کرد: حوزه‌های علمیه باید آیت‌الله تسخیری را مدل و الگوی خود قرار داده تا طلاب و فضلایی چون آن مرحوم را تربیت کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات