۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۶۴۷۶۳
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

تبیین حقایق دفاع مقدس از تحریف وقایع جلوگیری می‌کند

تبیین حقایق دفاع مقدس از تحریف وقایع جلوگیری می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به تلاش عده ای برای تحریف جریان دفاع مقدس، گفت: امروز باید با تبیین حقایق و اقدامات زینبی جلوی تحریف دفاع مقدس را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دفاع مقدس را جنگ بین ایران و جهان استکبار عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی از انقلاب اسلامی وحشت داشت و جهت جلوگیری از نفوذ انقلاب در جهان اقدام به جنگ با ایران کرد، در واقع این جنگ را می توان جنگ جهانی سوم نامید؛ دفاع مقدس همچون جنگ احزاب در زمان پیامبر اسلام بود که کفر مطلق در برابر اسلام قرار گرفت.

وی تکرار حقایق جنگ را برای جلوگیری از تحریف جنگ  لازم دانست و در این زمینه با اشاره به ماجرایی از شیخ انصاری  گفت: روزی حاکم عراق که منصوب حکومت عثمانی بود در کنار شیخ انصاری به تماشای مراسم عزاداری حسینی ایستاد؛ مردم با شور عزاداری می‌کردند و گل به سر و صورت خود می زدند، حاکم عراق از شیخ انصاری پرسید ما قبول داریم امام حسین(ع) مظلوم بود اما چرا اینهمه مراسم برپا می شود؟ شیخ انصاری پاسخ داد ما در قضیه غدیر کوتاه آمدیم و حقیقت عوض شد اما دیگر نمی خواهیم این قضیه تکرار شود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اقدامات حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) پس از قیام عاشورا را الگویی برای مبارزه با تحریف خواند و گفت: اگر حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) پس از واقعه کربلا به تشریح ماجرای کربلا نمی پرداختند واقعیت این قیام امروز فراموش و یا عوض می شد و در واقع تمامی این تلاش ها برای مقابله با تحریف بود؛ امروز ما نیز امروز باید  از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در ادامه به نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و گفت: از نظر نسبت جمعیتی از هر ۷ نفر طلبه دو نفر در دفاع مقدس حضور داشتند و از هر ۱۵۰ نفر طلبه ۱ نفر به شهادت رسید به طورکلی قشر روحانیت نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم کرد.

وی افزود: این مسأله بسیار مهم است که سردمداران پیروزی انقلاب اسلامی خود در هنگام جنگ برای دفاع از کشور پیش قدم شدند؛ همچنین روحانیت با حضور خود در دفاع مقدس، واجب الاطاعه بودن حکم امام را ثابت کرد.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه برخی دیگر از تلاش های روحانیت در دفاع مقدس را برشمرد و گفت: تبلیغات ائمه جماعات در پشت جبهه از اقدامات بسیار مهم بود؛ همچنین اقدام دیگر روحانیون این بود که در کنار مردم با لباس بسیجی آموزش رزمی می‌دیدند؛ به طور کلی این اقدامات در بسیج مردم بسیار موثر بود.

وی افزود: روحانیون به گونه‌ای از خانواده شهدا و جانبازان تقدیر می‌کردند تا خانواده شهید به خود افتخار کند؛ در حقیقت اگر روحانیون نبودند امام خمینی(ره) به تنهایی نمی‌توانست مردم را بسیج کند./1370/ت302/ق

ارسال نظرات