۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۷۹۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه انقلابی، حوزه ای نخبه پرور، استکبار ستیز و ولایی است

حوزه انقلابی، حوزه ای نخبه پرور، استکبار ستیز و ولایی است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حوزه انقلابی، حوزه ای نخبه پرور، استکبار ستیز و ولایی دانست و گفت: وظیفه امروز حوزه های پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید از مدرسه علمیه المهدی رامسر، مرزبانی از دین و دفاع از انقلاب را از مهم ترین وظایف روحانیت در طول تاریخ عنوان کرد.

وی با بیان این که روحانیت و حوزه های علمیه همواره پرچم دار دفاع از دین و انقلاب بودند، افزود: جایگاه امروز دین و انقلاب اسلامی مرهون روشنگری ها و تلاش های علمای دین در طول چهار دهه اخیر است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول چهار دهه اخیر همواره دست های ناپاکی برای ضربه زدن به انقلاب شبانه روزی به توطئه و فتنه انگیزی پرداختند، ادامه داد: اما همواره روحانیت آگاه، با بصیرت و انقلابی با روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه، توطئه دشمن را خنثی و مردم را در مسیر صحیح سوق دادند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، انقلاب اسلامی را برخواسته از متن حوزه های علمیه دانست و افزود: حوزه و روحانیت در طول ادوار مختلف تاریخ نقشی اساسی و مؤثر در هدایت مردم برعهده داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که انقلاب اسلامی برخواسته از متن حوزه های علمیه است امروز نیز تداوم آن نیز به نقش آفرینی حوزه و روحانیت باز می گردد، گفت: امروز یکی از وظایف مهم حوزه های پرورش طلابی در تراز انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه همواره پشتیبان انقلاب بوده است، افزود: امروز نیز دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی با هدف تقویت نظام از جمله دیگر وظایف حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه هیچ گاه نتوانسته نسبت به مسائل انقلاب و نظام بی تفاوت باشد، بیان داشت: حفظ و تقویت انقلاب و نظام اسلامی همواره جزء مهم ترین دغدغه های حوزه های علمیه و روحانیت بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر انقلابی ماندن حوزه نشان دهنده جایگاه با اهمیت حوزه در نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: موضوع انقلابی ماندن حوزه علمیه بسیار حائز اهمیت است که باید در موضع گیری، رفتار، اعمال و جایگاه علمی حوزه متجلی شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه انقلابی، حوزه ای نخبه پرور، استکبار ستیز و ولایی است، تصریح کرد: حوزه انقلابی نمی تواند هیچ گاه نسبت به مسائل روز کشور و انقلابی بی تفاوت باشد بلکه باید در مواضع لزوم برای دفاع از نظام قاطعانه موضع گیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت برنامه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و قرآنی حوزه علمیه استان طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم همه محدودیت هایی که در کشور وجود دارد، اما این مشکلات نتوانسته خللی در برنامه ها و فعالیت های حوزه علمیه ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی را از جمله سیاست های مهم در حوزه علمیه استان عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های خوبی که در سطح مدارس علمیه وجود دارد تلاش خواهیم کرد رشته های تخصصی بیشتری را به تناسب امکانات موجود در مدارس فعال کنیم./950//210/خ

ارسال نظرات