۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۶۴۹۰۸
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

طلاب بر روی تبلیغ و ترویج معارف الهی متمرکز شوند

طلاب بر روی تبلیغ و ترویج معارف الهی متمرکز شوند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام خسروی گفت: تبلیغ و ترویج معارف الهی یکی از وظایف و تکالیف علمای دینی است و آن‌ها باید بر روی این وظیفه مهم متمرکز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، امروز در جمع طلاب و علمای دینی استان، با اشاره به وظایف و رسالت‌های طلاب و روحانیان، اظهار داشت: طلاب و روحانیان در تبلیغ و ترویج معارف دینی وظیفه خطیری بر عهده‌دارند.

وی افزود: طلاب و روحانیان بعدازاینکه مراحل علم‌آموزی را با موفقیت پشت سر گذاشتند وظیفه‌دارند آنچه را که آموخته‌اند در جامعه نشر داده تا جامعه نیز از آن استفاده کند.

حجت‌الاسلام خسروی اضافه کرد: در حقیقت اگر کسی چه طلاب حوزه‌های علمیه و چه دیگر اشخاص و دانش‌آموختگان چیزی بیاموزند و در انتشار آن به هر دلیلی بخل‌ورزند و آن را نشر ندهند به‌نوعی دچار احتکار علمی شده و قطعاً مسئولیت شرعی آن بر گردن آن‌ها است.

وی ادامه داد: علمای دینی هم باید در عمل اخلاص داشته و از کتمان حقایق پرهیز کنند؛ چراکه کتمان حقایق یکی از گناهانی است که خداوند متعال در قرآن کریم، گروهی را به خاطر آن توبیخ کرده است.

حجت‌الاسلام خسروی تصریح کرد: اخلاص در عمل یکی از مهم‌ترین توصیه‌های اساتید و بزرگان در حوزه‌های علمیه است و اگر کارهای ما رنگ و بوی اخلاص نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاص یعنی اینکه تمام اعمال و حرکات ما که شامل رفتار و گفتار می‌شود و همچنین تصمیم‌گیری‌ها و قضاوت‌های ما، همه باید در راستای اهداف و ارزش‌های الهی و باهدف کسب رضایت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام خسروی افزود: خالص ساختن عمل برای خدا رفتار و کردار ما را ارزشمند می‌کند؛ چراکه این مهم جزء مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گام‌ها در مسیر رشد و تعالی انسان‌ها است.

وی اضافه کرد: به‌طور یقین اگر ما بتوانیم معنای اخلاص در عمل و برای خدا را برای طلاب به‌خوبی تبیین کنیم گام بلندی در تربیت طلاب برداشته‌ایم که بسیار ارزنده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: قطعاً طلبه‌ای که درک کند باید برای رضای خداوند تلاش کند در این راه کوتاهی نکرده و کمبود امکانات و دیگر منابع هم نمی‌تواند سد راهی در مسیر او باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
سلام این مثل جمله معروف و پر مغز "همه جا کربلا و همیشه عاشوراست" است.
اگه گفتید این مال کیست؟!!!
... بعضی چیزا رو خدا نمیخواد به نام کسی باشه....
0
0