۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۶۴۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

جامعه الزهرا سال مالی سختی در پیش دارد

جامعه الزهرا سال مالی سختی در پیش دارد
حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان این که مجموعه جامعه الزهرا(س) در سال جاری با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند، گفت: در مسیر شفاف تر شدن مسائل مالی حرکت می‌کنیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مدنی در جلسه شورای اداری این موسسه با گرامی‌داشت یاد مرحومه بانو بهشتی و کسانی که در ماه های اخیر به رحمت ایزدی شتافته اند گفت: دیدن این مرگ و میرها باید برای انسان جنبه آموزنده داشته باشد. حضرت امیر علیه‌السلام می فرمایند «أسمِعوا دَعوَةَ المَوتِ آذانَكُم قبلَ أن يُدعى بِكُم؛ دعوت مرگ را به گوش‌هاى جانِ خود بنيوشانيد، پيش از آنكه فرا خوانده شويد.»

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: در شگفتی‌های خلقت چیزی به اندازه مرگ عجیب نیست، در حالیکه برخورد ما با آن متناسب با حقیقتش نیست. فرض کنید کتابخانه‌ای با هزاران جلد کتاب آتش بگیرد و از بین برود، چه هیاهویی به خاطر این حادثه ایجاد می شود، ولی وقتی عالمی مانند علامه طباطبایی(ره) که وجود و معلوماتش بسیار با ازرش‌تر از ده‌ها کتابخانه است از دنیا می‌رود آن هیاهو برای خیلی‌ها ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: باید از فرصت هایی که پیش‌رو داریم برای خدمت به اسلام و مسلمین استفاده کنیم و حتی یک امضایی که امروز می تواند مشکلی را حل کند به فردا نیندازیم چون شاید فردا اجل امان همین یک امضا را هم ندهد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: زمانی که مرگ فرا می رسد دیگر قابل تاخیر نیست، هیچ سفارشی پذیرفته نمی شود و به قدر پلک زدنی هم به ما مهلت داده نمی شود، حال که همه ما در چنین خطری هستیم آیا حق داریم جمله ای بگوییم که دل کسی شکسته شود یا آبروی مومنی برود؟

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: اگر یاد مرگ فرهنگ‌سازی شود بسیاری از شایعات، حرف‌های نادرست، سخنان بیهوده، تهمت‌ها و گمانه‌زنی‌ها جمع و مسائل و مشکلات برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال جاری از نظر مالی سال سختی است و مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام و همکاران با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو هستند اظهار داشت: غافل از مشکلات مالی همکاران نیستیم برای همین اقداماتی برای برخی گشایش های مالی از طریق اعطای وام و ... انجام شده که به زودی اعلام می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه برای شفاف‌تر شدن مسائل مالی، علاوه بر حسابرسی دخل و خرج ها توسط هیات امنا، یک حسابرس داخلی نیز با کمک معاونت اداری مالی و دفتر بازرسی، اسناد را بررسی و گزارشات نوبه‌ای ارائه می‌دهد./1324/د102/ف

ارسال نظرات