۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۶۴۹۳۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سبک زندگی علمای گذشته الگوی طلاب قرار گیرد

سبک زندگی علمای گذشته الگوی طلاب قرار گیرد
آیت الله فقیهی با بیان اینکه سبک زندگی علمای گذشته باید الگوی زندگی طلاب قرار گیرد، بر لزوم صبر و استقامت در مشکلات زندگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس اخلاق خود به تبیین اهمیت توکل بر خداوند از دیدگاه آیات و روایات ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: این مسأله نیاز به یقین دارد و در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که میزان توکل به یقین انسان به خداوند و معاد است.

آیت الله فقیهی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: تمام قدرت های شرق و غرب برای جنگ با ایران آماده شدند و  تمام کشورهای خارجی حامی صدام و رژیم بعث عراق بودند؛ اما بسیج و سپاه در برابر آنها ایستادگی کردند و به پیروزی دست یافتند.

استاد درس خارج حوزه عملیه قم بیان کرد: پیروزی نظام اسلامی در جنگ تحمیلی مرهون توکل راسخ رزمندگان به خداوند متعال بوده، در حالی که ایران در آن زمان توان نظامی رویایی با دشمنان را نداشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم صبر و استقامت در مشکلات زندگی تأکید کرد و  ابراز داشت: بیشتر علما و بزرگان دینی در مضیقه و تنگناهای مالی و معیشتی بودند، اما این عالمان با توکل و توسل مشکلات زندگی را سپری کردند؛ از این رو در زمان کنونی با شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات معیشتی باید توکل مردم بر خداوند بیشتر شود.

وی بر ضرورت مراعات زی طلبگی از سوی روحانیون تأکید کرد و گفت: نباید روحانیون دنبال تجملات و تشریفات در زندگی باشند و باید سبک و سیره زندگی علمای گذشته، الگوی کنونی زندگی ما طلاب قرار گیرد.

آیت الله فقیهی با هشدار بر مصرف وجوهات شرعیه گفت: افرادی که وجوهات شرعیه در اختیار آنها قرار می گیرد، باید در مصارف آنها دقت های لازم را داشته باشند و در مصرف این وجوهات در زندگی خود و اطرافیان مراقبت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  ابراز داشت: گسترش خلاف ها، اختلاس ها و دزدی ها در کشور، سبب به وجود آمدن مشکلات مالی و معیشتی در زندگی مردم شده است.

آیت الله فقیهی بر اهمیت یاد مرگ و قیامت در زندگی تأکید کرد و گفت: باید شیوع و گسترش ویروس کرونا سبب شود که انسان ها بیشتر به یاد مرگ و قیامت باشند، زیرا که ممکن است تمام اقشار گرفتار این بیماری شوند؛ از این رو انسانی که یاد مرگ و قیامت است، گرایش به تجملات، پست و مقام ندارد./998/پ202/ق

ارسال نظرات