۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۶۶۴۹۷۳
یادداشت؛

خواب خرگوشی با عینک آمریکایی 

خواب خرگوشی با عینک آمریکایی 
صرف نظر از این که رئیس دفتر حسن روحانی متوجه نیست چه می گوید یا می خواهد مردم را دچار سردرگمی بکند اما انقلابی ها هرگز به دنبال تطهیر آمریکا نبوده و نیستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد هادی سمتی در یادداشتی نوشت؛ برخی انقلابی ها می گویند آمریکایی ها را لعنت نکنید و می خواهند آمریکا را تطهیر کنند.

این جمله بخشی از مصاحبه محمود واعظی،رئیس دفتر ریاست جمهوری است که هرچند عجیب اما واقعی است.
صرف نظر از این که رئیس دفتر حسن روحانی متوجه نیست چه می گوید یا می خواهد مردم را دچار سردرگمی بکند اما انقلابی ها هرگز به دنبال تطهیر آمریکا نبوده و نیستند.

برعکس می خواهند مانع از بزک کردن تفکر ساکنان کاخ سفید بشوند و گرنه این انقلابی ها هستند که همیشه شعارشان مرگ بر آمریکا بوده و این مرام روشن را از امام امت یاد گرفته اند که فرمود "هر چه فریاد دارید سر [امریکا] بکشید." (سخنرانی در جمع پاسداران تهران / ۴ آذر ۱۳۵۸/ ۵ محرّم ۱۴۰۰)

در واقع این دولت حسن روحانی است که از ابتدا بنایش بر تطهیر آمریکا بود.

شاید محمود واعظی حرف های انتخاباتی رئیس دولت را فراموش کرده که می گفت آمریکا کدخدای دِه است و باید با کدخدا ببندیم. (سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲)

این درحالی است که رهبرانقلاب بارها بر اولویت نگاه به داخل تأکید داشته اند و از بی توجهی به نسخه های داخلی حل مشکلات انتقاد کرده اند. به عنوان نمونه اول فروردین ۹۷ ایشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفتند "بعضی‌ از مسئولینِ ما در گوشه‌وکنار کشور به نسخه‌ی بیگانگان اعتماد بیشتری دارند تا به نسخه‌ی داخلی! و این هم خطای بزرگی است."

همچنین دهم مهرماه سال ۹۸ در دیدار مجمع عالی فرماندهان سپاه فرمودند "ما در زمینه‌ی دشمنی‌هایی که در بخش اقتصاد با کشور میشود، علاج را در نگاه به توانایی‌های داخلی جستجو کرده‌ایم و یافته‌ایم؛ علاج این است. امکانات داخلی ما خیلی خوب است."

بنابر این باید عینک آمریکایی را از چشم برداشت و نباید مسئولان تصور کنند که می توانند با ربط دادن گرانی و باقی ماجرا به تحریم و آمریکا از زیر بار مطالبه و گلایه ملت شانه خالی کنند.

نکته مهم آن که وقتی رئیس جمهور از مردم می خواهد بر آمریکا نفرین بفرستند بیشتر شبیه گِرای مذاکره با دولت بعدی آمریکا است تا این که شعاری برخاسته از عقیده انقلابی باشد چون دارد این پیام را منتقل می کند که ما بدون آمریکا هیچ هستیم و کاری از ما ساخته نیست و گرنه انقلابیون چهل سال است که شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند ولی هرگز بر این باور نبوده اند که آمریکا می تواند گره ای را باز کند و نمی کند و هیچوقت چنین نپنداشته اند که همه نابسامانی ها از طرف واشنگتن وارد می شود تا مجبور باشند در قبالش فحش و ناسزا را به آن جا صادر کنند.
آمریکا بی شک دشمن ملت است و شایسته لعن و نفرین هم هست اما ممکن نیست که کسی غرق در رؤیای آمریکای نجات بخش باشد و همزمان ادعا کند که آمریکا جنایتکار است.

به قول حضرت روح الله رضوان الله علیه "آن هایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند." (سخنرانی در جمع مسئولان نظام/ ۲۹ فروردین ۱۳۶۴/ ۲۷ رجب ۱۴۰۵)



* ۱_ معنی ضرب المثل -> خواب خرگوشی یعنی مثل خرگوش با چشم باز در خواب بودن کنایه از غفلت و بی توجهی به اطراف.

ارسال نظرات