۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۶۶۵۰۶۲
آیت الله صدیقی:

طلاب از خودسازی و تهذیب نفس غفلت نکنند

طلاب از خودسازی و تهذیب نفس غفلت نکنند
تهران - آیت الله صدیقی با بیان اینکه مدارس علمیه باید محل تهذیب نفس باشند، گفت: طلاب از خودسازی و تهذیب نفس غفلت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در جلسه هفتگی درس اخلاق که در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) برگزار شد، گفت: خداوند حکیم بشر را در میان موجودات ویژه قرار داد و او را تکریم کرد.

وی با بیان اینکه کرامت معنای مختلفی دارد، ادامه داد: یکی از معانی کرامت ارزش است؛ انسان موجودی ارزشمند است که می تواند قیمتی شود، یکی دیگر از معانی کرامت مورد احترام قرار دادن است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا سراسر رمز و راز است، عنوان کرد: انسان اگر در جبهه دشمن باشد علنا در مقابل امام حسین(ع) ایستاده است و لعن زیارت عاشورا شامل او نیز می شود از این رو در اسلام انتخاب جبهه مهم است اینکه آدمی در کدام جبهه حق و باطل قرار می گیرد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر کسی زیر پرچم ولایت و توحید نبود خود را تحت حکومت شیطان در آورده است؛ جبهه شیطان و استکبار در اصل مقابل جبهه حق است.

وی با تاکید بر اینکه هدف طلبه در مسیر طلبگی باید شکستن منیت خود باشد و جبهه خود را از همان روز اول مشخص کند، ابراز کرد: زیارت عاشورا کلاس طلبگی است؛ خدا نکند کسی آخوند باشد اما جاه طلب و مبتلا به بیماری های خطرناک باطنی شود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خون امام حسین(ع) بندگی را در عالم بیمه کرد، اظهار داشت: لذا حضرت پدر عبودیت در عالم هستی هستند و بندگی در دامن ایشان پرورش یافت؛ قیمت هر انسانی بستگی به هدف او دارد آدمی اگر در جوانی اهل مراقبت نفس نباشد دیگر به سختی می تواند از مسیر باطل برگردد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در همه کارها باید اخلاص باشد، اظهار داشت: اخلاص در عبادت یکی از امور سرنوشت ساز است. همچنین طلاب در خودسازی و مراقبت نفس دقت داشته باشند و اجازه ندهند قلبشان با اموری که چشم مشاهده می کند درگیر شود.

وی با بیان اینکه علم نور است، عنوان کرد: درس طلبگی باید طلبه را به یاد خدا بیاندازد اگر چنین نشود آن درس برای طلبه نور و سودی نخواهد داشت؛ طلبگی بهترین فرصت برای کشف وجود باطنی و کاستی های درونی است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: تنها چیزی که در قیامت انسان را نجات می‌دهند قلب سلیم است و مدارس علمیه باید محل تهذیب نفس باشند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: طلبه آمده خود را وقف اسلام کند و کسی که طلبه می شود دیگر برای خودش نیست و همه اعمالش باید براساس رضایت امام زمان(عج) باشد.

یاد آور می شود دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام محمد باقر(ع) که تحت اشراف این مدرسه علمیه است نیز در جلسه حاضر بودند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
همه حیثیت طلبه در خودسازی است.
0
0