۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۶۶۵۰۷۵
در نشست راهبردی ـ رسانه‌ای راه اندازی اینترنت ملی مطرح شد؛

اینترانت ایرانی و مدل کره شمالی؛ دو الگوی متباین

اینترانت ایرانی و مدل کره شمالی؛ دو الگوی متباین
نشست هماهنگی تبیین راهبردی ـ رسانه ای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با حضور مسؤولان رسا، دبیر جبهه انقلاب اسلامی و سرپرست سابق معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست هماهنگی تبیین راهبردی ـ رسانه ای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات امروز با حضور و مشارکت مسؤولان خبرگزاری رسا و روح الله مؤمن نسب دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی و جواد جاویدنیا، معاون قضایی دادگستری تهران و سرپرست سابق معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام حمید برزگار، دبیر شورای راهبردی خبرگزاری رسا اظهار داشت: در رویکرد جدید خبرگزاری رسا، برنامه ها و راهبردهای نوین در موضوعاتی همچون افزایش جمعیت و راه اندازی شبکه ملی اینترنت را در دستور کار خود قرار داده است و از تمام مؤسسات مرتبط و افراد در تولید و توزیع محتوا خواستار همکاری هستیم.

حجت الاسلام برزگار بیان داشت: در زمینه مطالبه گری در ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اینترنت و طرح صیانت مجلس از کاربران مجازی و حمایت از پیام رسان های داخلی آن گونه که شایسته است تبیین صورت نگرفته است.

دبیر شورای راهبردی خبرگزاری رسا گفت: در همین راستا خبرگزاری رسا با همکاری با مؤسسات و پژوهشگاه های و اندیشمندان حوزوی در قالب مصاحبه، برگزاری نشست ها تبیین مناظره و ساخت کلیپ قصد همکاری و هم افزایی دارد.

اهمیت اینترنت ملی در تراز ملی شدن صنعت نفت است

در ادامه این نشست مؤمن نسب با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: قبل از ملی شدن صنعت نفت ایران، بسیاری با آن مخالفت داشتند، اما پس از ملی شدن صنعت نفت، این اتفاق مهم سبب ارتباط کشور ما با جهانیان شد؛ ماجرای راه اندازی اینترنت ملی ایران نیز همانند این مسأله است.

دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی بیان کرد: زمانی که کشور در اینترنت ملی به استقلال دست یابد، می تواند آن را در سطح بین المللی گسترش دهد.

مؤمن نسب بیان کرد: ما قائل اینترانت ملی و شبکه داخلی اطلاعات همانند کشور کره شمالی نیستیم، بلکه خواستار این مسأله هستیم که بعد از استقلال در اینترنت ملی آن را در سطح جهان گسترش و توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری افراد مخالف راه اندازی اینترنت ملی ایران هستند، گفت: اعضای جبهه انقلاب اسلامی در چارچوپ تبیین و تدوین ضرورت راه انداز صنعت اینترنت ملی ایران تولید محتوایی دقیقی داشته اند که متأسفانه بسیاری از این مطالب و محتواها را اجازه نمی دهند که منتشر و پخش شود.

مؤمن نسب بیان کرد: نباید نیروهای انقلابی عرصه شبکه های خارجی رها کنند و مطالبه گری خود را تنها در پیام رسان ها داخلی مطرح کنند؛ بلکه باید جبهه انقلاب در چارچوپ و موازین خاصی در این فضاها حضور فعال داشته باشند.

دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی ابراز داشت: تا کنون با این گونه مدیریت فضای مجازی و اینترنت نتوانستیم خواسته ها و مطالبه گری خود را مطرح کنیم بنابراین باید سبک و شیوه مدیریت فضای مجاز تغییر پیدا کند.

همچنین در بخش دیگر این جلسه جاویدنیا با بیان اینکه مسأله راه اندازی اینترنت ملی مخالفان داخلی و دشمنان خارجی دارد، گفت: رهبر انقلاب با تمام مصلحت سنجی هایی که دارند، تأکیدها و رهنمودهای فراوانی درباره فضای مجازی داشتند و فرمودند که نباید مردم بی پناه تحت مدیریت خارجی رها کنیم.

وی با انتقاد از فیلترهای زیاد رسانه ای گفت: رسانه رسمی کشور و صدا و سیما تحت تأثیر فضای مجازی قرار دارند و فیلترهای حبابی در رسانه ها و خبرگزاری ها سبب کمرنگ شدن تأثیر گذاری آنها خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری تهران اظهار داشت: ما هنوز به درستی نتواسته ایم سخنان و دغدغه های رهبر انقلاب را به گوش 80 میلیون نفر ایران برسانیم، پس چگونه خواهیم توانست این سخنان را جهانی کنیم؟!

رسانه‌های انقلابی در زمین دشمن بازی نکنند

جاویدنیا بیان کرد: نباید رسانه های داخلی و انقلابی ما در زمین بازی دشمن نقش ایفا کنند که این کار سبب تخریب چهره های شاخص و انقلابی خواهند شد؛ در سال 96 با مطرح کردن دیوار کشی، دلار 5 هزار تومان و پراید 50 میلیونی تومان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توانستند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه رسالت رسانه های انقلابی این است که به گونه مستقل، بی طرف و بدون جانبداری در زمینه راه اندازی اینترنت ملی وارد شوند و گفت: باید مناظره و گفت و گوهای چند جانبه میان مخالفان و موافقان طرح صورت گیرد، هرچند بنای مخالفان این است که این موضوعات را مسکوت بگذارند و اهل مناظره نیستند.

حاضر به مناظره با هرکسی در زمینه اینترنت ملی و فضای مجازی هستیم

در ادامه این نشست مؤمن نسب بیان کرد: جبهه انقلاب اسلامی در زمینه ضرورت و تبیین اینترنت ملی تا کنون 178 برنامه زنده روزانه در پیام ها رسان ها داخلی داشته است و 182 چالش در فضای مجازی جمع آوری شده است

دبیر کل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی بیان کرد: با بررسی سخنان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تا کنون 110 دستور محوری و مطالبه گری در زمینه فضای مجازی، توسعه اینترنت ملی، راه اندازی ایمیل داخلی جمع آوری شده است.

مؤمن نسب بیان کرد: اعضای و کارشناسان جبهه انقلاب اسلامی با هر شخص و جریان و گروهی در زمینه مطالبات رهبری در زمینه فضای مجازی و اینترنت ملی حاضر به مناظره است و خبرگزاری رسا می تواند بسترهای این مطالبه گری ها و گفت­ وگوها را ایجاد کند./998/ز502/ف

ارسال نظرات