۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۶۶۵۱۰۰
قالیباف در یادواره شهدا هادی شهر مازندران؛

عمده مشکلات کشور، سوء تدبیر و ضعف مدیریت در امکانات است

عمده مشکلات کشور، سوء تدبیر و ضعف مدیریت در امکانات است
مازندران - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بخش عمده مشکلات ما سوء تدبیر و ضعف مدیریت در امکانات است و مشکل اینجا است که مردم را از صحنه خارج کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در یادواره شهدای هادی شهر  و روستاهای همجوار، مردم مازندران را مردمی ولایتمدار و محب اهل بیت(ع) توصیف کرد و با بیان این که این که در دوران دفاع مقدس از قله های سر به فلک کشیده شمال غرب تا رودخانه خروشان اروند هم رزم و همسنگران عزیز مازندرانی را در دوران دفاع مقدس داشتیم، گفت: جایی در جبهه نیست که مردم مازندران و خون جوانان این استان به آنجا نرسیده باشد، از قله های سر به فلک کشیده مریوان تا ارتفاعات شیخ محمد تا هوای گرم فاو و عملیات والفجر هشت گواه محبت این مردم است.

قالیباف با اشاره به این که صفا و صمیمیت مازندران و گذشت این مردم مرا با افتخار به این جمع آورده است، خاطرنشان کرد: وقتی شهید سلیمانی قصه حلب را برای من تعریف می کرد وقتی به خانطومان می رسید از شجاعت و دلاورمردی های مردم مازندران صحبت می کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مازندران همیشه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) درخشید و امروز به یاد چنین شهدایی گرد هم جمع شده ایم، ادامه داد: همه شکوه و عظمت در دوران دفاع مقدس نقش مردم شکوه آفرین بود.

وی با بیان این که مردم هر تهدید را به فرصت تبدیل کردند، گفت: امام خمینی(ره) به مردم آموخت که اگر ایمان داشته باشید و با ایمان، باور به سنت های الهی، مردم مداری، مردم را در عرصه داشته باشید و مردم در صحنه و در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها سهیم باشند و اراده شما قوی باشد هیچ قدرتی توان مقابله با این امت مجاهد را ندارد.

قالیباف ادامه داد: امام راحل به ما آموخت این خطر از جانب دشمن هیچ فرقی نمی کند در مرزها باشد یا در هزاران کیلومتر دورتر از مرزها، اگر امت اسلامی مورد ظلم و تجاوز قرار گیرد، آمریکا یا شوروی سابق طرف ما باشد، موضوع دفاع و جنگ یا موضوع اقتصادی باشد، اگر خدامحوری که اساس پیروزی انقلاب است تداوم  داشته باشد به طور حتم پیروز خواهیم شد.

دفاع مقدس منشأ تحول علمی و عملی در عرصه های مختلف در کشور 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هدف دشمنان در دفاع مقدس این بود تا ظرف چند روز نظام جمهوری اسلامی را ساقط و ظلم و ذلت را بر این کشور حاکم کنند، گفت: اما امروز می بینیم که نه تنها خواسته های آنها تحقق پیدا نکرد بلکه صدام و همدستانش نامی از آنها وحود ندارد و این به برکت خون شهدا و ایمان و عزت مردم است.

قالیباف با بیان این که خداباوری و مردم باوری منطق شهدا است، گفت: امروز دفاع مقدس منشأ تحول علمی و عملی در عرصه های مختلف در کشور است.

وی ادامه داد: در ابتدای جنگ برای تهیه سیم خاردار دچار مشکل بودیم اما امروز وقتی نگاه می کنیم همان فرهنگ در زمینه فناوری های پیچیده و علوم پیچیده حوزه هوا و فضا ما را از عدم توانایی در ساخت یک خمپاره در دهه ۶۰ امروز در ردیف پنج کشور نخست دنیا در زمینه هوا و فضا قرارداده که بر پایه منطق خداباوری و منطق ایمان داشتن به سنت های الهی و مردم باوری است.

عده ای به جای تکیه بر مردم و جوانان از دشمن کمک می خواهند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که دفاع مقدس به ما نشان داد که هر موضوع نشدنی، شدنی است، گفت: کسانی که می خواهند القا کنند که ما نمی توانیم به جای تکیه بر مردم و تکیه بر پیش‌آهنگ‌های مردم که جوانان این جامعه هستند متاسفانه از دشمن کمک می‌خواهند.

قالیباف با اشاره به این که فرهنگ دفاع مقدس این فرصت را فراهم کرد که امروز به پیچیده ترین فناوری در ابعاد مختلف دست پیدا کنیم، افزود: امروز فنی ترین و پیچیده ترین موتورها، گیربکس ها و امکانات را برای انواع موشک های بالستیکی و سطح به سطح می سازیم و صد درصد داخلی است اما در بخش ساخت خودروها که به خاطر نقص هایی که کنار گذاشته شده بود دچار مشکل هستیم.

فرهنگ منفعت محور عامل برخی ناکامی ها در کشور

وی با اشاره به این که این یک کشور است اما با دو باور و دو فرهنگ که یک فرهنگ قادر است موشک های کروز را از صفر تا صد بسازد اما در فرهنگ و باور دیگر نمی تواند موتور پمپ برف پاک کن را بسازد و این فرهنگ منفعت محور است، گفت: ملت ما ملت توانمندی است و ظرفیت های کشور ما عظیم است اما متاسفانه کسانی در این سیستم بروکراسی قرار گرفته اند که اعتقاد به سنت الهی، خداباوری و اعتقاد به مردم محوری ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما امروز به عنوان نمایندگان مردم در مجلس با فشار معیشتی و اقتصادی که گریبانگیر طبقه مستضعف شده آشنا هستیم، گفت: با همه وجود مشکلات مردم را حس می‌کنیم که امروزه حقوق و معیشت مردم کم و ضعیف شده و این ضعف در حوزه پول ملی است.

قالیباف با بیان این که امروز که با یک کشاورز مازندرانی صحبت می کردم برنج او را کیلویی ۲۱ هزار تومان نمی خریدند اما واسطه ها منفعت را می خورند و قیمت تمام شده آنها با قیمت کاری که کرده است برابری نمی‌کند، گفت: ما به شما اطمینان می دهیم که کشور ظرفیت حل این مشکلات را دارد.

توقع مردم را برآورده می کنیم

وی با بیان این که ما در مجلس شورای اسلامی مسؤول اجرایی کشور نیستیم و طبق قانون هم حق دخالت در مسائل اجرایی کشور را نداریم و قوه مقننه هستیم و وظیفه ما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، افزود: به شما مردم عزیز در سراسر کشور قول می دهیم که در مجلس شورای اسلامی برای یک سیاست گزاری صحیح و اجرای قانون در و قوه مقننه و قوه مجریه و بخش های مختلف که موظف به اجرای قانون هستند به شدت بر این موضوع نظارت می کنیم و توقع مردم را برآورده می‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: برخی می‌گویند که مجلس با روی کار آمدن نتوانسته قیمت دلار را تنظیم کند اما غافل از اینکه مسؤول آن دولت است که باید ارزش پول ملی را حفظ کند و این تقصیر مجلس نیست و تنها باید قانونگذاری و نظارت کند و این مسائل را به مجلس نسبت می دهند.

در مجلس حاشیه نمی رویم

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما در مجلس حاشیه نمی رویم و مسیر برنامه ریزی کشور را در برنامه هفتم که در حقیقت مجلس یازدهم و دولت سیزدهم باید برنامه هفتم را بنویسند به شما مردم قول می دهیم که برنامه تحول و ثبات در اقتصاد کشور است و در این تردید نکنید.

قالیباف با بیان این که امروز بخش عمده مشکلات ما سوء تدبیر و ضعف مدیریت در امکانات است و مشکل اینجا است که مردم را از صحنه خارج کردیم، تصریح کرد: امروز قریب به ۸۰ درصد اقتصاد ما اقتصاد دولتی است که محکوم به ضعف و از بین برون سرمایه ها و محکوم به فساد است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروز نیازمند همان فرهنگ شهدا هستیم، ادامه داد: باید تلاش کنیم و نخبگان را به میدان بیاوریم و فرصت به جوانان داده شود.

وی با بیان این که در حوزه مسکن دو تصمیم مهم در دستور کار است که در صحن مجلس تصویب شده است، تصریح کرد: نخست اینکه خانه های خالی از ظرفیت آنها با افرادی که چند خانه دارند و سفته بازی می کردند جلوی آنها را گرفتیم.

قالیباف با بیان این که در حوزه دراز مدت بحث تولید و جهش تولید مسکن بود که در مجلس به تصویب رسید، بیان داشت: ما در کشور سالی یک میلیون مسکن نیازمندیم و امروز کارمند و بخش های مختلف مردم نمی تواند مسکن بخرند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هزار مسکن در سال کم داریم که باید به روشی که پیش بینی شد سیاست های جبرانی که باید بخش از جامعه که خانه های ارزان قیمت صورت بگیرد، تصریح کرد: در حوزه بورس آنهایی که در بازار بورس هستند ظرف ۲۵ روز لایحه دو فوریتی دولت را در مجلس تصویب کردیم و به دولت ابلاغ شد.

برخی به دنبال تشتت در مدیریت هستند که ما دنبال آن نیستیم

وی ادامه داد: در کالاهای اساسی تصویب شد کالابرگ الکترونیکی برای خانواده هایی که در اولویت هستند واگذار کنیم و مصمم هستیم که در برنامه بودجه ۱۴۰۰ و بحث برنامه پنج ساله هفتم به گونه ای عمل کنیم که در بحث قانونگذاری برای دولت سیزدهم مسیری طی کنیم که ثبات اقتصادی به وجود آید.

قالیباف با اشاره به این که در همین مدت کمتر از یکسال که در دولت ۱۲ باقی مانده برای حمایت و کمک به دولت از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم و هر کاری که برای گره گشایی مردم باشد به دولت کمک می کنیم، افزود: برخی به دنبال تشتت در مدیریت هستند که ما دنبال آن نیستیم و همه سعی خود را می کنیم تا فشار را از روی مردم برداریم.

رییس مجلس در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که در جنگ اقتصادی، مجلس باید در کنارمردم باشد و این وظیفه ما است، گفت: مطمئن باشید که خدمتگزار شما مردم هستیم و وظیفه خود را به درستی پیش خواهیم برد./950//۲۱۰/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد.
سفر ایشون با مازندران نشانه تلاش برای رفع مشکلات مردم است.
1
0