۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۱۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری مراسم اربعین به‌صورت محوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

برگزاری مراسم اربعین به‌صورت محوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: مراسم اربعین در هر شهر خراسان شمالی به‌صورت محوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اربعین و مراسم ویژه آن هم فراموش نشود.

وی اضافه کرد: در این راستا شایسته است شبیه عاشورا عمل کنیم و همان‌گونه که جلسات عاشورا رضایت‌بخش بود، اکنون هم به مناسبت اربعین در هر شهر چند مراسم محوری برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه هر تصمیمی که در مورد اربعین گرفته شود برای مراسم چهل و هشتم و 28 صفر هم اعمال می‌شود، افزود: برای مراسم اربعین پیشنهاد می‌شود در بجنورد و شهرستان‌های تابعه بر اساس دستورالعمل‌های مقابله با کرونا در روز اربعین جلسات محوری برگزار شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی گفت: برخی از هیئات مذهبی متقاضی هستند هم‌زمان با اربعین در اماکن روباز خود مراسم را برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: این هیئات هم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعهد داده‌اند و هم نحوه عملکرد آن‌ها از سوی تبلیغات اسلامی نظارت می‌شود تا در این حوزه اتفاق خاصی روی ندهد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: در شهرستان‌های استان برخی هیئات متقاضی هستند اگر شرایط اجازه دهد دسته روی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و خاص این ایام برگزار شده و در خیابان‌ها یا حسین (ع) بگویند که اجرای این برنامه منوط به مجوز ستاد مبارزه با کرونا است.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین به مناسبت ایام اربعین جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه مواسات با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این باید برگزاری زیارت اربعین از راه دور با جدیت و شدت تبلیغ شود و مقام معظم رهبری هم سفارش کردند مردم در خانه‌های خود نشسته و زیارت اربعین را بخوانند و استغاثه کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه باید همه با هم همکاری داشته باشند، راه‌اندازی آئین چهارپایه خوانی در کوچه‌ها و محلات و روضه‌خوانی و نوحه‌خوانی محله‌ای را از دیگر طرح‌هایی دانست که باید در این ایام در دستور کار قرار گیرد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات