۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۶۵۱۵۸
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اجتناب از ایجاد دوگانگی بین کرونا و مراسم انقلابی و مذهبی

ضرورت اجتناب از ایجاد دوگانگی بین کرونا و مراسم انقلابی و مذهبی
خراسان شمالی - حجت الاسلام سالاری با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم اربعین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: نباید بین کرونا و برخی مسائل دوگانگی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم اربعین با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: نباید بین کرونا و برخی مسائل دوگانگی ایجاد شود.

وی افزود: ما باید با این شرایط زندگی کرده و زندگی خود را بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهیم نه اینکه قائل به تعطیل کردن همه برنامه‌ها و مراسمات باشیم.

حجت‌الاسلام سالاری با تأکید بر اینکه باید در مراسم اربعین فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود، گفت: می‌توان با رعایت این دستورالعمل‌ها مراسم اربعین را برگزار کرد و اجازه ندهیم این ایام سوت‌وکور باشد.

وی با ارائه پیشنهاد قرائت زیارت اربعین در صبح روز اربعین در منازل با پوشش رسانه‌ای از سوی صداوسیما، افزود: همچنین پیشنهاد می‌شود تمامی دستگاه‌های اجرایی روز قبل از اربعین زیارت اربعین را از بلندگوهای ادارات پخش شود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به ضرورت فضاسازی شایسته شهری متناسب با ایام حزن، اضافه کرد: شهرداری در این راستا اقدامات زیادی را انجام می‌دهد؛ اما نباید تمام نگاه‌ها در این زمینه به شهرداری باشد بلکه باید فضاسازی شهری با مشارکت همه دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه، با اشاره به در پیش بودن نوزدهم مهرماه سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، خواستار برگزاری برنامه محوری و متناسب با این مناسبت در استان شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات