۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۶۵۱۸۸

اتصال به عشق فرازمینی در «یک ربع مانده به آخر»

اتصال به عشق فرازمینی در «یک ربع مانده به آخر»
تفسیر بخشی از اشعار مولانا در قالب داستان عاشقانه «یک ربع مانده به آخر» خواندنی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رمان «یک ربع مانده به آخر» که به تازگی از انتشارات پایتخت به بازار کتاب عرضه شده است، داستان عاشقانه‌ای است که در آن مخاطب از عشقی زمینی به عشقی فرازمینی و لایزال متصل خواهد شد.

فائقه درویش خالق این اثر در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مخاطب در طول این داستان با مفاهیم عمیق انسانی و آسمانی همراه می‌شود، افزود: در این کتاب که بر مبنای توسعه فردی و تحول درونی انسان‌ها نوشته شده است، مخاطب به همراه شخصیت اصلی قصه به سمت تحول و توسعه ی درونی پیش می‌رود.

درویش با بیان اینکه شخصیت اصلی این داستان دختری به نام نهال است که نقص جسمانی‌اش او را به سمت بی انگیزگی و عدم اعتماد به نفس سوق داده است، تصریح کرد: در این رمان مخاطب با فراز و نشیب روح انسانی بی انگیزه همراه خواهد شد. روحی که عشق، آن را از رخوت بیرون آورده و به تحول و توسعه وا می‌دارد.

خالق این رمان، همچنین به بهره گیری از اشعار مولانا و تفسیر این اشعار در طول داستان اشاره کرد و افزود: هدف من صرفاً نوشتن داستانی عاشقانه نبود، بلکه قصد داشتم با اختصاص فضای داستانم به مباحث عرفانی و اشعار مولانا، قدمی هرچند کوچک در راستای بهبود سبک زندگی انسان‌ها و آشنایی مخاطبم با مفاهیم این اشعار بردارم.

وی در پایان علت نام گذاری این اثر را اینگونه بیان کرد: چنانچه هر انسانی با این تصور که از عمر دنیایش یک ربع بیشتر باقی نمانده است، زندگی کند، آن وقت معنای لمس حقیقی ثانیه‌ها و لذت زیستن را خواهد چشید.

فائقه درویش، متولد سال ۱۳۶۵، کارشناس ارشد رشته روزنامه‌نگاری است که پس از ۱۰ سال فعالیت در حوزه رسانه و خبر، از سال ۱۳۹۶ به صورت تخصصی به نوشتن رمان روی آورده است.

بریده‌ای از کتاب:
زندگی، شگفت انگیزترین و غیرقابل پیش بینی‌ترین، فعلیتی است که با تمام قدرت ما را به درون خود مکش می‌کند. مکش؛ همان چیزی که جنین در بطن نهاد مادر، آن را یاد می‌گیرد و وقتی پاهای کوچکش را روی دنیای بزرگترها می‌گذارد با تمام قدرت، زندگی را از پستان های مادر می‌مکد. ما با تمام قدرت زندگی را به درون خود می‌مکیم، غافل از آن که درست از همان لحظه ای که دنیا با رنگ های سیاه و سفید و حرکاتی آهسته، مقابل چشم هایمان خودنمایی می‌کند، زندگی در حال مکش ما به درون خودش است./826/د102/ق

ارسال نظرات