۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۶۵۲۳۹
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

زیارت اربعین حسینی در منازل قرائت می‌شود

زیارت اربعین حسینی در منازل قرائت می‌شود
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام ملایی از برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین حسینی ساعت ۹ صبح روز اربعین در تمامی نقاط استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد ملایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، امروز در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به شرایط حاکم بر کشور به خاطر ویروس کرونا، اظهار داشت: در اربعین سال جاری زیارت اربعین حسینی به‌صورت خانوادگی قرائت می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت جامعه در سال جاری امکان برگزاری پیاده‌روی اربعین حسینی و تشرف به کربلای معلی فراهم نیست و مردم باید از منازل ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا ابراز کنند.

حجت‌الاسلام ملایی اضافه کرد: البته با توجه به محدودیت‌هایی که در سال جاری وجود دارد باید مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا به‌گونه‌ای برگزار شود که از شور و شکوه آن کاسته نشود.

وی ادامه داد: به‌طورکلی ماه محرم و صفر امسال تجلی شور و شعور حسینی است و در اربعین امسال هم مردم مؤمن و حسینی به‌مانند روزهای عاشورا و تاسوعای امسال شور، شکوه و شعور حسینی را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام ملایی تصریح کرد: در این راستا بر تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و مجازی، عزاداری و عرض ارادت از منازل و مراسم منطبق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به‌عنوان طرح‌های جایگزین تأکید بیشتری شده است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت مراسم اربعین امسال به حدی است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند: ملت ایران عاشق امام حسین و زیارت اربعین هستند و اظهار ارادت امسال باید از منازل انجام شود.

حجت‌الاسلام ملایی افزود: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با هماهنگی با ستاد اربعین و همکاری‌های نهادهای فرهنگی و تبلیغی مردم ولایی استان هم‌زمان با سراسر ایران با قرائت زیارت اربعین حسینی در منازل خود ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا نشان می‌دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری زیارت اربعین حسینی (ع) به‌صورت خانوادگی در تمامی شهرها و روستاهای استان هم‌زمان با سراسر کشور ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 17 مهرماه مصادف با اربعین حسینی قرائت می‌‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات