۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۶۶۵۲۷۶
ساعی:

اندیشه‌های انقلاب اسلامی باید بسط و گسترش پیدا کنند

اندیشه‌های انقلاب اسلامی باید بسط و گسترش پیدا کنند
رئیس دانشگاه سوره گفت: برخی می‌خواهند انقلاب و دفاع مقدس را در حد خود نگه دارند، ولی این امر صحیح نیست ما احتیاج داریم که اندیشه‌های انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور علی مهدیان نویسنده اثر، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، در این نشست اظهار داشت: من بعد از مدت ها یک کتاب متفاوت را در حوزه انقلاب اسلامی ملاحضه کردم، زیرا در این کتاب دیگر به ابعاد سیاسی و اجتماعی انقلاب پرداخته نشده بلکه در این کتاب به اندیشه های انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

وی در ادامه درباره گسترش ادبیات انقلاب گفت: ما هنوز فهم بزرگ شدن انقلاب را پیدا نکردیم و بعضی می خواهند انقلاب سال 57 و دفاع مقدس را در حد خود نگه دارند، ولی این امر صحیح نیست ما احتیاج داریم که اندیشه های انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کنند.

رئیس دانشگاه سوره با اشاره به نواقص این کتاب خاطر نشان کرد: من دوست داشتم جریان این کتاب به عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) منتج و این انقلاب تمهیدی برای انقلاب اصلی و ظهور حضرت شمرده شود.

ساعی با اشاره به بحث مردم سالاری در این کتاب اظهار داشت: قسمت مردم سالاری در این کتاب بسیار خواندنی است و من به کسانی که این کتاب را نخوانده اند توصیه می کنم که این قسمت از کتاب را حتما بخوانند.

وی با اشاره به نبود ادبیات نظری برای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد بوده و مشابهی برای آن وجود ندارد و همین امر موجب شده که ما ادبیات نظری برای این حوزه نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه سوره، با اشاره به کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت خاطر نشان کرد: به نظرم باید پرداخت بیشتری درباره اتفاقات 40 سال گذشته انقلاب در این اثر صورت می گرفت و جا برای این کار هم داشت.

ساعی در پایان اظهار داشت: ما در عصر بی بدیلی قرار داریم عصری که در طول تاریخ درک نشده و ما دوره جدیدی را در این عصر درک می کنیم و خوب بود در این کتاب به این عصر هم توجه ویژه ای می شد./826/پ202/ق

ارسال نظرات