۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۶۵۲۷۸

کتاب "طرح کلی اندیشه مقاومت" رونمایی شد

کتاب
کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت» با حضور جمعی از فعالان جبهه انقلاب در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشست رونمایی از کتاب «طرح کلی اندیشه مقاومت»، امروز در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور علی مهدیان نویسنده اثر، محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، وحید یامین‌پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدا این نشست حجت الاسلام علی مهدیان نویسنده این کتاب اظهار داشت: این کتاب را نباید کار بنده به تنهایی شمرده شود بلکه این کتاب حاصل یک کار گروهی بوده است، من به عنوان یک نویسنده جای خالی این کتاب را در ادبیات انقلاب اسلامی دیدم و تصمیم گرفتم علی رغم دشواری پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی، به این موضوع بپردازم.

حجت الاسلام مهدیان دوضعیت قبل و پس از انقلاب خاطر نشان کرد: ایران قبل از انقلاب با ایران بعد از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست و تفاوت این دو باهم بسیار است و حتی  مقایسه در اینجا اصلا صحیح نیست.

در ادامه این نشست، وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، درباره اهمیت پرداختن به این گونه از کتاب‌ها خاطرنشان کرد: طیفی تلاش دارند از پرداختن به موضوعات انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و در این محیط پرداختن به این گونه از کتاب ها در فضای مضطرب و بی قرار کنونی یک ضرورت دارد.

وی با اشاره به کارهای خوب صورت گرفته در حوزه ادبیات دفاع مقدس گفت: ما در حوزه ادبیات دفاع مقدس کارهای خوبی را انجام داده ایم و من امیدوارم که فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه نشر بیشتر ورود کنند و این حوزه را به عنوان مادر دیگر حوزه ها ببینند.

سپس وحید یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی درباره شرکت در این نشست گفت: این کتاب که توسط خانه طلاب جوان پیگیری شده در واقع مقابل حرف کسانی است که می گویند که اسلام اقتصاد ندارد.

یامین پور با اشاره به نظامی که این کتاب برای انقلاب اسلامی قائل است، خاطرنشان کرد: یک جریان سنتی وجود دارد که می گوید ما نظامی برای اقتصاد اسلامی نداریم و حالا طلبه های جوان انقلابی با نوشتن یک کتاب ودسته بندی نظری انقلاب اسلامی طرح کلی اندیشه مقاومت را تدوین کرده اند و این خود جای تقدیر را دارد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، در مورد این کتاب و ادبیات موجود در آن گفت: این کتاب به یکی از وجوه مغفول مانده در انقلاب پرداخته است و آن عرفانی و حکمی بودن این انقلاب است.

در قسمت پایانی این نشست حسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره  اظهار داشت: من بعد از مدت ها یک کتاب متفاوت را در حوزه انقلاب اسلامی ملاحظه کردم، زیرا در این کتاب دیگر به ابعاد سیاسی و اجتماعی انقلاب پرداخته نشده بلکه در این کتاب به اندیشه های انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

وی در ادامه درباره گسترش ادبیات انقلاب گفت: ما هنوز فهم بزرگ شدن انقلاب را پیدا نکردیم و بعضی می خواهند اتفاقات سال 57 و دفاع مقدس را در حد خود نگه دارند، ولی این امر صحیح نیست ما احتیاج داریم که اندیشه های انقلاب اسلامی بسط و گسترش پیدا کند./826/پ202/ق

ارسال نظرات