۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۵۳۵۴

بازدید مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم از خبرگزاری رسا

بازدید مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم از خبرگزاری رسا
مسؤولان سازمان فضای مجازی سراج قم از بخش های مختلف مؤسسه خبرگزاری رسا بازدید کردند و در جریان فعالیت های این رسانه حوزوی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا، احسان باقری مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم و هیأت همراه پیش امروز از بخش های مختلف خبرگزاری رسا بازدید و در جریان فعالیت های این رسانه حوزوی قرار گرفتند.

باقری بر افزایش هماهنگی و هم افزایی نیروهای جبهه انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: امیدواریم سازمان فضای مجازی اوج با همکاری خبرگزاری رسا در حوزه تولیدات رسانه ای به موفقیت های خوبی دست پیدا کند.

وی به تبیین فعالیت های سازمان فضای مجازی سراج پرداخت و گفت: مجموعه های خاتم، سازمان سینمایی اوج و سازمان فضای مجازی سراج و سازمان نهضت اجتماعی زیر نظر  قرارگاه بقیه الله فعالیت می کنند.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم ابراز کرد: این سازمان از مراکز سواد رسانه ای، تخصصی اپ و بازی، شبکه های اجتماعی، بین المللی و مرکز راهبردی جبهه های رسانه ای تشکیل شده است.

باقری بر ضرورت بازی سازی با دغدغه های دینی تأکید و بیان کرد: بازی های کامپیوتری و موبایلی موضوع جدی برای نسل دهه 80 و نسل آینده کشور است که نظام فکری کودکان از طریق این بازی ها شکل می گیرد.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم ابراز کرد: در نظر سنجی که از نوجوانان درباره قدرت نظامی آمریکا و مقاومت در برابر آن صورت گرفت، افرادی که بازیهای یارانه ای را انجام داده بودند نگاه منفی به جنگ و مبارزه با آمریکا داشته اند و افرادی که کمتر درگیر بازیهای یارانه ای بودند روحیه جهادی، شهادت و مقاومت در آنها بیشتر بود.

باقری ابراز داشت: سازمان فضای مجازی سراج درصدد راهبری ستادی، آموزش و ارتقای مهارتی نیروها و ایجاد شبکه افراد در عرصه تولیدات رسانه ای و آموزش جبهه های طرفدار انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی است.

وی با بیان اینکه دفاتر جبهه مقاومت اسلامی در قم مستقر است، گفت: بیشترین چهره شاخص مقاومت از کشورهای عراق، بحرین و آذربایجان در شهر مقدس قم مستقر شده اند، از این رو این شهر پتانسیل بزرگی برای هم افزایی نیروهای جبهه مقاومت اسلامی دارد.

باقری در پایان این نشست بر حمایت از بازی سازان بیان کرد: سازمان سراج درصدد تسهیل و تقویت فعالیت های طلابی است که در عرصه بازیهای مذهبی و تقویت جبهه مقاومت اسلامی فعالیت دارند.

مسؤول سازمان فضای مجازی سراج قم ابراز داشت: مرکز فضای مجازی سراج قم درصدد شناسایی پتانسیل و ظرفیت های جریان های انقلابی در تولیدات رسانه ای این شهر قم است؛ الگوی سازی از طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف است همانند اینکه حجت الاسلام بنیسی الگوی مناسبی درعرصه بازی سازی است یا اینکه در اپ سازی طلاب فعالیت مناسبی دارند و اساتید حوزوی بزرگی در موضوع سواد رسانه ای وجود دارند و این ظرفیت مناسبی برای نظام اسلامی ایران است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: ظرفیت مناسبی برای جبهه انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم جهت هم افزایی وجود دارد.

حجت الاسلام محققی با اشاره به رهنمودها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب نسبت به فعال شدن نیروهای انقلابی در عرصه رسانه و فضای مجازی گفت: دفاع مقدس ذخیره تمام نشدنی است که در اختیار نسل های آینده کشورمان قرار دارد. توجه و بازخوانی روایت های افسران بعثی و خاطرات منتشر شده ژنرال های صدام معدوم در دوران دفاع مقدس، تجارب گرانبهایی را از عرصه های مختلف جنگ درباره برتری رزمندگان اسلام به خصوص در عملیات روانی و تبلیغی سپاه و ارتش در اختیار پژوهشگران جوان قرار می دهد.

حجت الاسلام محققی اظهار کرد: در عرصه تولید ادبیات نظری مطابق مبانی اسلام با کمبود منابع مطالعات رسانه ای و الگوهای کاربردی برای تحقق رسانه مطلوب اسلامی روبه رو هستیم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا بر پرهیز از پراکندگی در فعالیت های رسانه ای سازمان فضای مجازی سراج تأکید کرد و گفت: مجموعه های هم عرض شما مانند سازمان سینمایی اوج آثار فاخری را تولید کرده اند که مایه مباهات نیروهای ارزشی و مصداقی از رویش های نظام است.

حجت الاسلام محققی بر تولید بازی های رایانه ای طبق ارزش های ملی و اسلامی تأکید و بیان کرد: بازی های رایانه ای حاصل آخرین پژوهش های اندیشکده ها و مختصصان غرب با هدف تغییر ادراک، نگرش و مهندسی فکری جوانان است که سبک زندگی، الگوهای ذهنی، سلایق و احساسات نسل جوان را هدف قرار داده است.

مدیر عامل خبرگزاری رسا بیان اینکه باید از ظرفیت های استان قم نسبت به سایر استان ها استفاده شود، گفت: خبرگزاری رسا آمادگی همکاری مشترک با سازمان فضای مجازی سراج را دارد.

همچنین، حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر خبرگزاری رسا بیان کرد: رویکرد خبرگزاری رسا و سازمان فضای مجازی سراجی بسیار به هم نزدیک است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جهان از جنگ های نظامی فاصله گرفته و به جنگ های رسانه ای روی آورده است، گفت: نظام فکری نسل نوین ما ذیل بازی­ها و انیمیشن هاو کارتون­‌ها تربیت می شوند و کودکان ما بیشتر زمان خود را به تماشای برنامه های تلویزیونی می پردازند.

حجت الاسلام محمدلو با بیان اینکه هر نماد و شعائری تبدیل به فرهنگ نخواهد شد، ابراز داشت: هر نماد و شعائری که می خواهیم تبدیل فرهنگ جامعه کنیم باید از طریق رسانه ترویج و فرهنگ سازی شود.

سردبیر خبرگزاری رسا اظهار داشت: محتوایی که در قالب مستند و تولیدات رسانه ای عرضه می شود، دارای مخاطبان بیشتری نسبت به قالب های دیگر رسانه ای است./998/

ارسال نظرات