۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۵۵۴۴
آیت الله رشاد:

انفاق در راه خدا پاداشی بی نهایت دارد

انفاق در راه خدا پاداشی بی نهایت دارد
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه احسان به دیگری نیکی به خود است، گفت: انفاق در راه خدا پاداشی بی نهایت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران، پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) می فرمایند: هر آنکه با دست کوتاه عطا کند با دست بلند دریافت خواهد کرد.

وی افزود: حضرت در این کلام انسان تهی دست را که از توانایی کافی برخوردار نیست تا همانند توانگران احسان کند به دست کوتاه تشبیه کرده است و شرایط کسی را که از توانگری و وفور نعمت برخوردار است را به دست بلند تشبیه کرده است.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بیان داشت: انسان اگر در راه رضای الهی حتی به مقدار کم و اندک انفاق و صدقه داشته باشد به مقدار زیاد پاداش دریافت می کند در حقیقت این سنت الهی است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه احسان به دیگری نیکی به خود است، ادامه داد: انسان در قیاس با آن چیزی که دارد و عطا می کند گویی همه هستی خود را انفاق می کند و خداوند متعال نیز در قیاس با آن چیزی که دارد و بی نهایت است اجر احسان کننده را عطا می کند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: نعمات خدا فراوان و بی نهایت است و خدا در برابر بذل آدمی و در قیاس آن نعمت به او عطا می کند و این را در عمل بارها تحربه و در نقل ها بسیار شنیده ایم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات