۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۶۵۶۵۵
دبیرکل حزب الله:

حادثه کربلا نشانه فرهنگ انقلابی و شجاعت است

حادثه کربلا نشانه فرهنگ انقلابی و شجاعت است
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنانی به مناسبت سالروز اربعین حسینی، حادثه بزرگ کربلا را نشانه فرهنگ انقلابی، حماسه، شجاعت و قهرمانی دانست.
به گزارش سروس بین الملل خبرگزار رسا، سید حسن نصرالله  درسخنرانی خود ابتدا سالروز اربعین حسینی را به همه پیروان، دلدادگان و عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله، حادثه مصیبت بار کربلا را نشانه فرهنگ انقلابی و شجاعت و حماسه دانست و تصریح کرد باید از این ثروت و گنج بزرگ معنوی که در اختیارمان است، استفاده کنیم و باید آن را برای نسلهای آینده منتقل کنیم و از آن بهره ببریم.

وی اظهار داشت بدون شک حادثه عاشورا جنبه های متعددی دارد آرمان، حماسه، شجاعت، قهرمانی و پهلوانی و جنبه های دیگری در این مصیبت وجود دارد، هر چه مصیبتی بزرگتر باشد، تاثیرش هم در میان مردم بیشتر خواهد بود.

دبیرکل حزب الله لبنان به موانعی اشاره کرد که طی سالیان دور پیش روی مراسم زیارت اربعین حسینی وجود داشت که مهمترین آن رژیمهای مستبد اموی، عباسی تا رژیم معدوم صدام بودند.

سید حسن نصرالله گفت جنبش بیداری اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سرنگونی رژیم صدام، درها را به روی میلیونها عراقی و میلیونها محب اهل بیت(علیهم السلام) از خارج عراق برای زیارت امام حسین(علیه السلام) باز کرد.

سید حسن نصرالله، راهپیمایی میلیونی و عظیم اربعین حسینی را پدیده ای بسیار مهم توصیف کرد.
دبیرکل حزب الله همچنین به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و برپایی جمهوری اسلامی به عنوان یک تحول بسیار بزرگ در منطقه اشاره کرد.
ارسال نظرات