۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۵۷۵۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد؛

توزیع ۳ هزار بسته حمایتی در مرحله چهارم رزمایش مواسات

توزیع ۳ هزار بسته حمایتی در مرحله چهارم رزمایش مواسات
حجت الاسلام اسکندری گفت: در مرحله چهارم رزمایش مواسات با هزینه دو میلیارد، ۳ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و درآمد‌های بقاع متبرکه بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در آئین برگزاری چهارمین مرحله رزمایش بزرگ مؤاسات و همدلی، تحت عنوان «شمیم حسینی» که پیش از ظهر امروز در مجتمع بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه طرح شمیم حسینی را برای حمایت مالی از هیئات مذهبی برگزار کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز کرد: در سال جدید و با شیوع ویروس کرونا و دشوار شدن معیشت مردم، طرح شمیم حسینی در قالب توزیع بسته های معیشتی ادامه پیدا کرده است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه سه مرحله قبل طرح شمیم حسینی در ابتدای شیوع ویروس کرونا، ماه مبارک رمضان و دهه اول محرم برگزار شده است، عنوان کرد: در مرحله چهارم با هزینه دو میلیارد، 3 هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و درآمدهای بقاع بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تقدیر از خیرینی که با نیات خداپسندانه اموال خودشان را وقف کرده اند، ادامه داد: موقوفات برای مردم است و ما در سازمان اوقاف امانتدار هستیم و باید اموال به دست نیازمندان برسانیم.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به ایجاد مراکز «افق» در 12 بقعه شاخص استان قم، اظهار داشت: شناسایی خانواده های نیازمند و کمک رسانی به آن ها از برنامه های این مراکز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: علاوه بر توزیع بسته ها معیشتی، توزیع دارو و درمان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر برنامه های ادره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی ایجاد اشتغال را مأموریت دیگر مراکز افق عنوان کرد و افزود: آموزش مشاغل خانگی در امامزادگان انجام و امکانات تولید در اختیار افراد تحت پوشش قرار می گیرد، و تولیدات نیز به صورت تضمینی خریداری خواهد شد؛ این طرح با 40 نفر شروع شده تا پایان سال 400 نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص فعالیت فرهنگی در بقاع و امامزادگان، گفت: مراکز افق محور اصلی فعالیت فرهنگی، قرآنی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه است./1350/پ202/ف

ارسال نظرات