۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۶۶۵۸۱۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

مطامع دنیوی و هوا پرستی؛ عامل رویگردانی انسان از جبهه حق

مطامع دنیوی و هوا پرستی؛ عامل رویگردانی انسان از جبهه حق
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: برخی به جهت مطامع دنیوی، قدرت طلبی، شکم پرستی و غریزه پرستی از مسیر حق رویگردان هستند و به سوی جریان باطل روی آوردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر که در بیت حضرت آیت الله وحید خراسانی برگزار شد، به شرح تقابل همیشگی جبهه حق و باطل در طول تاریخ پرداخت و گفت: دو جبهه حق و باطل، جبهه شیطان و رحمان از آغاز خلقت وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: جبهه حق، بر مدار و محور حقیقت و هدایت حرکت می کردند و هم و غم این جریان این است که از حق و حقیقت جانبداری و طرفداری کنند و در جامعه این مسأله اقامه شود؛ جبهه باطل نیز در ستیز و دشمنی جبهه حق بوده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در کریم این مسأله کلی را بیان می کند که پیامبران خردورزی حق محوری بودند و مردم را به مسیر حق و هدایت دعوت می کردند؛ اما پیامبران دارای دشمنان بسیار سرسختی هستند و حضرت نوح شب و روز مردم را به اقامه حق در جامعه دعوت داشت، اما مردم آنها را مسخره می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: بشریت بر اساس عقل و خرد خود باید حق محور باشد و اگر انسان ها مطامع و مقام های دنیوی دوری می کردند، در مسیر حق گام بر خواهند داشت؛ اما تعداد کمی در این مسیر هدایت ثبات قدم هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اینکه خداوند در قرآن وعده داده است که تعداد اندک مؤمنان بر جمعیت زیاد کافران غلبه پیدا می­ کنند، گفت: در آیات قرآن کریم آمده است که اگر 20 نفر استوار، ثابت بر مسیر حق باشند بر دویست نفر غلبه پیدا خواهند کرد؛ هرچند بر اساس محاسبه های عادی این امر غیر ممکن است؛ اما این سنت الهی است و طرفداران حق بر بسیاری دشمنان غالب و پیروز خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان کرد: خداوند انسان ها را با اختیار آفریده است که آزادانه و بدون جبر تصمیم بگیرید و در مسیر حق و حقیقت یا در مسیر باطل و گمراهی گام بردارد.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا ایده ها، نظریات و مکتب های مختلف فلسفی و عرفانی و مذهبی و دینی وجود دارد، گفت: زمانی که انسان از روی اراده و اختیار خود تصمیم بگیرد که در مسیر حق گام بردارد ارزشمند خواهد بود وگرنه  اگر خداوند تمام بشریت را به جبر هدایت می کرد، انسان ارزش پیدا نمی کرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی حق را تشخیص می دهند اما از آن روی گردان هستند، افزود: برخی به جهت مطامع دنیوی، قدرت طلبی، شکم پرستی و غریزه پرستی از مسیر حق روی گردان هستند و به سوی جریان باطل روی آوردند.

وی با بیان اینکه جریان حقیقت محور به دنبال کسب لذت های دنیوی نیست، گفت: امروز مبنای برخی از جریانهای فلسفی اصالت لذت است و از این رو، طرفداران آن خوش­گذرانی در دنیا را بر مسیر حق ترجیح می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) لذت های دنیوی را کنار گذاشتند و جامعه را به مسیر حق و حقیقت هدایت می کردند، ابراز داشت: برخی حق را تشخیص می دهند؛ اما از حق روی گردان هستند تا مطامع دنیوی، قدرت، مقام و ثروت ار دنیا به دست بیاورند و خواسته های درونی و دنیوی خود را بر تشخیص عقل خود ترجیح می دهند./998/پ202/ق

ارسال نظرات