۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۶۵۸۴۰
دارا:

فلسفه سیاسی و اجتماعی غرب انسان متعالی نمی سازد

فلسفه سیاسی و اجتماعی غرب انسان متعالی نمی سازد
رییس بسیج اساتید تهران با بیان اینکه فلسفه سیاسی ـ اجتماعی غرب انسان متعالی نمی‌سازد، گفت: کرونا نظام لیبرال دموکراسی غربی در مواجهه با بحران ناکارآمد است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جلیل دارا رییس بسیج اساتید دانشگاه های تهران در آیین رونمایی از پوستر همایش ملی کرونا و نقد فلسفه اجتماعی غرب گفت: کرونا به عنوان یک آزمون نشان داد فلسفه سیاسی ـ اجتماعی غرب و نظام لیبرال دموکراسی غربی در مواجهه با بحران ناکارآمد است.

وی ادامه داد: این ناکارآمدی در غرب بیشتر ناشی از نبود رابطه معنادار و کارآمد میان مردم و حاکمیت است که البته در نظام اسلامی مبتنی بر امامت و امت پیوند بین مردم و حاکمیت در اعلی درجه خود قرار دارد و همین، دلیل اصلی پشت سرگذاشتن خیلی از بحران هاست که در نظام جمهوری اسلامی به کرات شاهد آن بوده ایم.

دارا افزود: فلسفه سیاسی _ اجتماعی غرب نه تنها انسان متعالی نمی سازد بلکه امروز در حل مسائل ناشی تفکر اومانیستی خود نیز درمانده است در حالیکه ماموریت اصلی نظام های سیاسی و اجتماعی رسانیدن انسان به جایگاه متعالی است. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با توجه به اینکه نقش امروز بسیج اساتید نقش حل المسائلی است موشکافی و آسیب شناسی سازه های فلسفه اجتماعی غرب ضرورت دارد تا آشکارتر بنیان های سست تمدن غربی در معرض نقد قرار گیرد. 

دارا نقش این همایش را نیز در کمک به روند مطلوب شکل گیری دولت اسلامی، موثر دانست و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری این اقدامات را زیر ساخت شکل گیری جامعه اسلامی تمدن ساز ارزیابی کرد.

گفتنی است، در این جلسه، زیویار مسؤول گروه نقد فلسفه اجتماعی غرب، نورالله قیصری معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید و یحیی فوزی دبیر علمی همایش نیز به بیان مطالبی پرداختند./841/د102/ق

ارسال نظرات