۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۹۹۱

کتاب «صبح شام» رونمایی شد

کتاب «صبح شام» رونمایی شد
صبح امروز با حضور برخی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور از کتاب «صبح شام» محصول انتشارات سوره مهر رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «صبح شام» به قلم حسین امیر عبداللهیان مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، روایت خاطرات ایشان از بحران سوریه است که توسط انتشارات سوریه مهر چاپ و صبح امروز رونمایی شد.

عبداللهیان در ابتدای مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای مقاومت و در راس آن‌ها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در دیداری که قبل از شهادت سردار سلیمانی با ایشان داشتیم، به من گفتند به دلیل مشغله‌ها و دغدغه‌های زیاد، فرصت بیان خاطرات و رشادت‌های مدافعان حرم و ماجرا‌هایی که در آن دوران پیش آمده را ندارند و از من خواستند هر آنچه که در توان دارم را به کار گیرم تا سوریه و مقاومت اسلامی، شجاعت‌ها و خیانت‌ها را به تصویر بکشم.

وی افزود: تا جایی که توانستم به بیان خاطرات پرداختم و امروز می‌خواهم نسخه‌ای از کتاب را به خانواده سردار سلیمانی و همه شهدای راه حق و حقیقت اهدا کنم.

امیر عبداللهیان در ادامه گفت: بسیار خوشحالم که رونمایی این کتاب با تدفین هفت تن از شهدای خان طومان مقارن شده است. این خود گواه دیگری بر بیان رشادت‌ها و شجاعت‌هاست. هدف از رونمایی این کتاب و نشر آن در سوره مهر این بود که مخاطب خاص و عام داشته باشد.

وی در پایان از بنیاد سردار سلیمانی به ویژه دختر ایشان زینب سلیمانی تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این مراسم محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری گفت: قبل از هر چیز از دکتر امیرعبداللهیان، آقای مومنی شریف و آقای فخرزاده برای تدوین و به سرانجام رساندن این کتاب تشکر می‌کنم. خدا را شاکریم که امروز در این مراسم، مجاهدت‌ها و بحران‌های مجاهدان در سوریه، لبنان و ایران به سرمنزل مقصود رسید. امیدواریم به برکت شکل گیری بنیاد حاج قاسم سلیمانی و با روایت ابعاد گوناگون حضور سردار، مجاهدت‌های ایشان تشریح و تدوین شود.

وی افزود: حوزه هنری همانند دوره قبل در تلاش است که روایت صحیحی از ابعاد بین المللی مجاهدت‌های یاران و سردار شهیدمان را به انجام برساند.

محسن مومنی شریف رئیس پیشین حوزه هنری هم در این مراسم گفت: یاد و خاطره سردار سلیمانی و یاران عزیزش را گرامی می‌داریم. بزرگانی که افتخاراتی به وجود آوردند تا به الان آن چنان که باید روایت نشده اند. اگر سردار سلیمانی و همرزمانشان در سوریه و دیگر مناطق به دفاع نمی‌پرداختند، باید امروز در شهر‌های خود با دشمنان می‌جنگیدیم. بنایراین باید از هر فرصتی برای بیان این دلاوری‌ها استفاده کرد. صبح شام در نوع خود اثری بی نظیر است که امیدواریم در ادامه راه به همت خواهر عزیزمان زینب سلیمانی حق سردار را ادا کنیم./826/د102/ق

ارسال نظرات