۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۶۶۰۱۷
فرزند علامه جعفر مرتضی عاملی مطرح کرد؛

روایتی از تأکیدات علامه جعفر مرتضی بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی

روایتی از تأکیدات علامه جعفر مرتضی بر حفظ و حراست از انقلاب اسلامی
حجت الاسلام مرتضی عاملی گفت: علامه سید جعفر مرتضی همواره تأکید داشت که اگر نظام اسلامی ایران از بین برود حامی دیگر برای شیعیان جهان وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد مرتضی عاملی، رییس مرکز جفظ و نشر آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی، امروز در نشستی رسانه ای به تبیین خدمات علمی علامه مرتضی عاملی پرداخت و گفت: این علامه بزرگوار ۶ سال در نجف مشغول به تحصیل بود و در سال ۴۷ به ایران عزیمت کرد و با آیات سید مهدی روحانی، احمدی میانجی، ابوالفضل میر محمدی و شبیری زنجانی هم دوره بودند.

وی با بیان اینکه علامه مرتضی آثار گوناگونی در فقه، طب اسلامی، تفسیر، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) تألیف کرده است، گفت: علامه مرتضی به تألیفات تاریخی مشهور بود و به عنوان مورخ مطرح شد، اما ایشان مورخ نبود بلکه گزاره های تاریخی و سیره اهل بیت(ع) را بررسی کرده و تحلیل درستی را از این گزاره های تاریخی ارائه می داد.

حجت الاسلام مرتضی عاملی بیان کرد: عنوان­ های برخی از آثار علامه سید جعفر عاملی در زمینه سیره اهل بیت(ع): الصحیح من سیرة النبی الاعظم، الصحیح من سیره الامام علی(ع)، سیرة الحسن علیه‌السلام فی الحدیث و التاریخ، الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه‌السلام؛ الحیاة السیاسیة للإمام الحسن علیه‌السلام و الحیاة السیاسیة للامام الرضا علیه‌السلام است.

وی با بیان اینکه رابطه علامه مرتضی عاملی با نظام اسلامی و حزب الله دوستانه و محبت آمیز بود، گفت: علامه مرتضی در اواخر عمر خود نیز برای استمرار نظام اسلامی ایران دعا می کرد و ایشان همواره تأکید داشت که اگر نظام اسلامی ایران از بین برود حامی دیگری برای شیعیان جهان وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام مرتضی عاملی با بیان این که سیره و منهج پژوهشی علامه مرتضی باید الگوی فعالیت ها پژوهشی قرار گیرد، بیان کرد: مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی ترجمه، تصحیح، تخلیص و نگارش مقالات، آثار و تألیفات علامه را برعهده دارد و همچنین در این مرکز آثار والد علامه نیز منتشر می شود.

حجت الاسلام مرتضی عاملی با بیان اینکه جایگاه سیره پژوهشی و اندیشه های علامه در جامعه ترویج و تبلیغ شود، گفت: در مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی طرح های پژوهشی، بنیادی، کاربردی و توسعه ای در جهت ترویج اندیشه های علامه تدوین شده است.

رییس مرکز نشر و ترجمه آثار علامه سید جعفر مرتضی عاملی اظهار داشت: برداشت هایی از تألیفات علامه مرتضی در قالب تدوین رمان و داستانک برای نوجوانان، خردسالان، حوزویان و دانشگاهیان در دستور کار این مؤسسه قرار گرفته و این نهاد نیز به جمع آوری اسناد تاریخی مرتبط با زندگی علامه عاملی و رابطه ایشان با انقلاب ایران و حزب الله و جنبش های اسلامی می پردازد.

وی با بیان  این که علامه سید جعفر مرتضی عاملی کتابخانه و منزل خود را در لبنان وقف حوزه علمیه کرده بود، گفت: علامه عاملی در لبنان حوزه بیروت و جبل عامل چندین حوزه و مسجد را تاسیس کرد؛ اما کتابخانه بزرگ علامه در جنگ ۳۳ روزه لبنان تخریب شد.

حجت الاسلام مرتضی عاملی با اینکه علامه مرتضی سفرهایی به کشورهای ژاپن، آمریکا، کنیا، لندن و استرالیا داشت و دین و مذهب شیعه را در این  کشورها تبلیغ می کرد، گفت: سالگرد علامه سید جعفر مرتضی عاملی روز پنج شنبه ۲۷ صفر به صورت مجازی برگزار می شود، سخنرانان این مراسم آیت الله حسینی بوشهری، عباس خامه یار، جلال الدین صغیر، محمد کنعان، سید علی حجازی و علامه سید مرتضی مرتضی هستند./998/پ202/ق

ارسال نظرات