۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۶۶۶۲۹۲
رییس فرهنگستان علوم اسلامی تبیین کرد؛

ایمان، محبت و تسلیم؛ وظایف مؤمنان نسبت به رسول اکرم

ایمان، محبت و تسلیم؛ وظایف مؤمنان نسبت به رسول اکرم
آیت الله میرباقری ایمان قبلی به تعالیم و معارف پیامبر اکرم(ص)، مهر و محبت به حضرت و تسلیم قلبی نسبت به دستورات نبی اکرم(ص) را از جمله وظایف مؤمنان نسبت رسول رحمت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی امشب در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، به تببین وظایف مؤمنان نسبت به رسالت الهی پرداخت و گفت: قوم یهود بر این عقیده بود که رسالت در این خاندان استمرار داشته باشد؛ اما در قرآن آمده است که خداوند بهتر می داند که رسالت خود را کجا قرار دهد.

 آیت الله میرباقری با بیان اینکه خداوند تکالیف متعددی را بر عهده بندگان و مؤمنان گذاشته است، گفت: ایمان قلبی به تعالیم و معارف پیامبر اکرم(ص)، مهر و محبت به حضرت و تسلیم قلبی نسبت به دستورات نبی اکرم از جمله وظایف مؤمنان نسبت به رسالت الهی است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: باید محبت و معرفت درونی انسان به پیامبر اسلام بیش از مهر به خانواده، بستگان و اطرافیان خود باشد و همچنین رضایت باطنی ار همیاری و مجاهدت در رکاب رسول خدا داشته باشد.

آیت الله میرباقری بیان کرد: محبت و مهر تنها یک امر باطنی نسبت بلکه باید بروز و ظهور خارجی داشته باشد و در عمل انسان نشان داده شود.

وی با بیان اینکه مؤمنان باید تسلیم محض امر و دستور حضرت نبی اکرم(ص) باشند، گفت: انسان باید هم در ظاهر تابع دستورات رسول گرامی اسلام(ص) بوده و همچنین در فهم و عقل و معرفت نیز تسلیم حضرت نبی اکرم(ص) باشد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: جناح و جریان های مختلف در جامعه مؤمنان وجود دارد که گاهی میان آنها درگیری و اختلاف نظرهایی به وجود می آید، باید مؤمنان در نهایت تابع و تسلیم حکم و قضاوت رسول اکرم(ص) در ظاهر و باطن باشند./998/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
رسا در اخبار حوزوی افت داشتی.
0
0