۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۶۶۳۰۶
امام جمعه شهرکرد:

مشکلات اقتصادی امروز کشور نتیجه بی تدبیری مسؤولان است

مشکلات اقتصادی امروز کشور نتیجه بی تدبیری مسؤولان است
چهارمحال و بختیاری - حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه نباید اجازه دهیم ناامیدی در جامعه رسوخ کند، گفت: مشکلات اقتصادی امروز کشور نتیجه بی تدبیری مسؤولان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) خاطرنشان کرد: باید به داشتن چنین شخصیت بزرگی در شریعت خود افتخار کنیم و به خود ببالیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند پیامبر (ص) را یتیم خوانده است، ابراز کرد: منظور از یتیم بودن پیامبر (ص) این نبود که ایشان پدر بزرگواراشان را از دست داده اند، منظور از یتیم این بوده که حضرت محمد (ص) شخصیتی است که همتا و مانند در جهان نداشته و نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به وجود ۲۰ خصلت بارز در پیامبر اکرم (ص) قبل از بعثت تصریح کرد: این خصلت‌ها شامل امین، صادق، حاذق، اصیل، خردمند، فاضل، عابد، متواضع، رحیم و ... بود، اگر فردی یکی از این خصایص را داشته باشد، این فرد در اوج قرار می ‎گیرد؛ اخلاق نیکو باید در جامعه ایمانی مورد توجه باشد، زیرا اخلاق بد آسیب زا است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه یکی از اقشار مظلوم جامعه ما روحانیون هستند که در روایات تأکید شده که در دوران غیبت امام زمان (عج) باید مردم را کفالت کنند و معارف اسلامی را به آنان برسانند، گفت: امروز در جامعه علما آیات قرآن را استخراج و برای هدایت جامعه تلاش می‌کنند، این افراد در قیامت پاداش می‌گیرند، هرکس در این راه تلاش بیشتری داشته باشد، قطعا خداوند پاداش بیشتری به او عطا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به هفته وقف، به اهمیت این مسأله در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: هر کس موفق شود از خود یک موقوقه به جا بگذارد و افراد جامعه از آن بهره‌مند شوند، این کار در پرونده حسنات او ثبت و ضبط می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جامعه و کشور تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی در صدد هستند با سوء استفاده از مشکلات موجود مردم را نسبت به نظام و انقلاب ناامید کنند و در این راه دست به هر اقدامی می‌زنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور نتیجه بی تدبیری مسؤولان است، ابراز کرد: گرانی و تورم در کشور وجود دارد، اما اقدامات خوبی نیز در برخی جهات شکل گرفته که نتیجه عمل به فرامین رهبری است و نباید از آن غافل بود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه طبق آمار‌های جهانی کشور ایران وضعیت خوبی از نظر اقتصادی نسبت به سایر کشور‌ها دارد و اقتصاد کشور رو به رشد است، اظهار کرد: اگر به فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید و توجه به ظرفیت‌های داخلی توجه شده بود، شرایط کشور اکنون وضعیت بهتری داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط برای تشکیل دولت جوان آینده با تقویت امید فراهم شود و این از ضرورت‌ها است، افزود: نباید اجازه دهیم ناامیدی در بین آحاد مختلف جامعه رسوخ کند./۹۴۵۷/پ210/ب1
ارسال نظرات